En kvart(ing) Skåne så här after work..

Nu är det officiellt..eller ja..något liknande kanske (jag har inte bokat biljett än)..jag ska bevista Skåne för första gången i mitt liv i början av juni..äntligen har dotras mor tagit reda på när dotra har skolavslutning (tog bara en fryg månad)...så fredag den åttonde juni sitter jag stolt någonstans i Båstad och jublar åt dotra (eller vad man nu gör på skolavslutningar..de senaste jag har varit på har jag inte varit nykter så..)

Funderar på att göra resan till en hel helg..liksom..titta mig runt lite..eftersom jag aldrig varit där så..har redan börjat leta efter parlörer..undrar om jag behöver vaccinera mig också? Passet får inte heller glömmas..skönt att åka ner till Europa någon gång utan att det handlar om jobb också..

Jag älskar Systembolagets reklam för langning..den som citerar den kan nog räkna med att jag inte kan motstå..flörtar de med mig så vet jag...

Jobbet..jag borde gnälla nu, men..vet inte..märklig dag på något sätt..kändes som om jag fick en hel del gjort..Sigge försökte gifta bort mig med städerskan idag igen...är hon inte vacker va? och till henne sa han..han äger mycket skog, det är ett bra kap...jag skrattade hon sa "De som inte gifter sig är bara rädda för ansvar"..hey, titta inte på mig..jag kan inte gärna gifta mig innan jag hittat någon..ja, jag tror på ett vitt romantiskt bröllop...eller..kanske mer drömmer än tror...

VDn frågade hur det vara att vara säljare helt plötsligt...eeh..e väl okej..tror jag...GKAM:en tjatade om att det här är bra för dig Jerker, jag tror du fixar det..ska du bli säljare på heltid senare? Woh, hold your horses..att inneha en tjänst på ett litet kontor i sju år och seda byta är som att be om magsår..nåja..de ser mig delvis som säljare redan..det måste vara bra..jag gjorde ett litet instick om lönen..den bör väl följa med nu också?? Sen frågade han om jag ändrat kontakterna i SalesForce, så det syns att det är mina kontakter nu..mina pengar..
Chefen borta i några dagar..jag fick attesträtten under tiden..kanske borde kvittera ute en mobil?
Sigge börja yra lön med mig nu igen..fan Jerker, om du slutade skulle vi lika gärna kunna packa ihop..allt går genom dig....

Om jag skryter? jo, lite...jag försöker bygga upp mig inför lönesamtalet...som jag iofs inte vet när jag ska ha, men..när kärlekslivet inte existerar får jag försöka att vara excellent på något annat område..eeh...då borde jag iofs ha koncentrerat mig på jobbet för 7 år sedan...hmm..lite väl lång tid att komma fram till det här..blir det tråkigt med jobbsnack hela tiden? Bara att hångla upp mig i brygga..jag är inte svår...

Värsta är att killen som tillverkar kablage på kontoret har börjat höra sig för om andra jobb..hos storkunden och sånt...tappar vi honom försvinner hälften av min försäljning..och vår flexibilitet går käpprätt åt helvete...Schweizarna är lika flexibla som jag är smal...

Och imorgon kommer dotra..tidigt..jag får ingen sovmorgon då heller..jag kommer vara helt slut i mitten av nästa vecka..nähä..om tvätten kan bli klar någon gång kanske..blir att stå och stryka kl.23 ikväll..det här är livet yeah, yeah..

Kommentarer
Postat av: vargakvinnan

det är ju inte så att jag bett dig mörda någon.. hehe, de är bra de där reklaminslagen. :-) tur att min dotter aldrig ska bli tonåring!

ha en trevlig helg!

Postat av: Jerk

jag älskar dem..fullt ut...min dotter lär väl bli det på pin kiv :)

2007-05-17 @ 17:22:11
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback