Jag är så ensam, så ensam igen..

..Pipan har slocknat ett regn står som spön, vänder väl på den och tänder den igen..

Kul det är ibland..har varit ensam på jobbet i över en timme nu..ok...jag kom antagligen överlägset sist också..men ändå..borde inte alla rätta sig efter mig? Nu när vi lever i ett blått Sverige (yikes) så torde väl kollektivismen vara stendöd..så varför finns det då fortfarande kvar illasinnade regler som att flextiden tar slut redan halv tio på morgonen?

Nja..så sen var jag inte..kvart i tio bara..1,5 timme bättre än igår...och jag är ju kvar än..fast jag ska gå så fort jag skrivit detta..ska på restaurang och äta gott, ta ett par öl..jo, jag lär bli sen till kontoret imorgon..då förväntar jag mig vara sist kvar redan vid halv fem-tiden...

Stressen känns som om den ska ta kål på mig då och då..fast nu känns det lugnt..nästan som om jag har grepp på situationen..något djävulskt kommer att hända imorgon..frågan är bara vad...

Jag väntar också på mitt lönesamtal..det borde vara dags snart tycker jag..jag kan väl avskriva ny lön redan i slutet av den här månaden iaf..men det vore trevligt om den kom i slutet av juni..

Och vips..så fort jag tänkte på öl försvann det jag tänkte skriva..nåväl..var säkert mest ordbajseri..

När jag plockade ur diskmaskinen nyss hade jag sönder en kollegas kopp..det kan han ha som ständigt frågar mig en massa saker som han ska kunna..iofs...jag är kontrollfreak och vill veta sånt...och de frågor jag ställer ibland är nog rätt löjligt omotiverade..skitsamma...jag är T+M ansvarig mot vår största kund och om jag nu ska vara en riktig säljare så är det väl dags att börja agera som en sådan..vi har dragit en ytterligare en stororder nu..mer än en halvmiljon igen..givetvis helt och hållet min ära...döh...

Nej fan..dags att skita i det här...öl ska drickas...vin ska spilla och flott ska intagas...

Kommentarer
Postat av: marcus

Hej!

Vad heter låten som du har skrivit överst??

Tacksam för svar!

2007-10-20 @ 15:25:20
Postat av: Jerk

Ensam igen av Traste Lindéns Kvintett..tror den är på skivan "När Jolly Bob går iland"...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback