Euforibaksmälla...

Curling-groupie i helgen..grabbarna vann sin första match igår eftermiddag..nästa spelar de om 1,5 timme...jag missar en del av den eftersom jag har en fotbollsplan att förnedra mig på...

Efter matchen drog vi till Henke Curling för middag...han och frugan har flyttat till Henkeborg..eller Henriksborg kanske det heter...lysande namn...tyvärr är det radhus och förort...Henke har blivit gammal...

Jag åkte dit med Dava och Mini...Dava ville tvätta bilen på vägen dit, så vi drog till Statoil vid sjöstaden...de har blivit för moderna de häringa tvättomaterna..
Dava drog åt handbromsen och hade växeln i....första felet..blir svårt att få bilen transporterad framåt i banan då...
När det väl var klart och halva bilen hade tvättats pga av det första missförståndet stängs porten och vi kommer inte ut...tjejen från macken kommer ut..eeh, vänta lite ska jag testa att köra om det....vänta, vänta, vänta..ingenting..hon dyker upp inne i hallen igen...efter ytterligare några minuter kommer vi ut med en halvtvättad Volvo...

Ikväll blir det älgbiff med potatisgratäng med grabbarna..åtminstone om de vinner matchen halv två idag..annars vet jag inte...kanske blir för stressigt..

Själv har jag gått in i depressionsfasen i förälskelsen nu...den där det känns som en evighet sedan man träffades och inte vet när man ska träffas igen..det är också den delen då man är som mest ego..jag försöker påminna mig om det och få mig att förstå att hennes liv inte kretsar runt mig (det skulle bli en väldigt stor omloppsbana)....det kommer ordna sig..det är lungt..det ordnar sig alltid...men om jag på allvar kommer att skippa dammsugningen för att gruset i hallen påminner mig om att hon varit hos mig så får jag nog åka till S:t Görans psykakut...

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Späckat schema.
Tvättomaterna låter ...bra.
Äh det var en godtagbar ursäkt att slippa dammsuga om jag någonsin hört en :D

Postat av: Jerk

Nja, var väl ganska lugnt, blev lite jobbigt när de bums skulle förlora sin första match idag..så det blev kinesmat på Lucky House istället..fick slänga in älgköttet i frysen igen..nåväl, de vann den andra matchen och är i slutspel..
Fast det är väldigt irriterande att trampa i grus hela tiden..

2007-11-17 @ 23:55:35
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: beerbelly

Tråkigt att det inte går bra förstås.
Just grus är ju helt hopplöst i curling med...
sorry tvungen till det skämtet.

2007-11-18 @ 00:36:43
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

hehe..nåja, de spelar kvartsfinal imorgon bitti kl.8..jag kommer supporta dem hemifrån..sovandes :)

2007-11-18 @ 02:05:26
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback