Facebook..det nya Kent, Harry Potter, Sagan om ringen..whatever..

Jag har alltid motsatt mig det som de stora massorna gillar..radiopopen som plågar alla radioapparater...att gå på simpel moderat valpropaganda..att tro att miljöpartister är något annat än innerstadsbor i dreads...

Jag inser att ibland har folket rätt...Moneybrother är bra (och bajare)...jag gillar faktiskt Stieg Larsson-böckerna...men jag vill vara unik..one of a kind...vill inte ledas i samma fåra som alla andra fån..givetvis inser jag att jag är så grånormal så det är vidrigt...i mångt och mycket mest lagom (utom till midjeomfånget då)....att skriva blogg har inte direkt hjälpt mig att stå ut...alla gör det nu för tiden...

Men aldrig i helvete att jag någon gång kommer att förstå Kents storhet...vad är det som är så speciellt med ett gäng brukspojkar som kikar under lugg och sjunger sånger om ingenting? De är inte bra..ärligt talat så tyckte jag Jumper var tio gånger bättre...

Jag har aldrig läst en Harry Potter-bok...det ska erkännas, jag har sett en film...det skyller jag på min dotters oförstånd..musik och film ska man inte rådfråga barn om...jag tänker inte heller läsa någon Harry Potter-bok...det känns förlegat...det finns inte bara två kanaler på tvn längre..bara för att alla köper dem betyder inte det att de är läsvärda böcker...

Sagan om Ringen? Aldrig läst böckerna...såg den sista filmen i trilogin...fick den i present av storebror...blev tvungen att se den till slut...slutade med att jag blev förbannad..vad är det för skit-trilogi där det är den uppenbart mest korkade som är hjälten..wooa..han måste va hjälte, han är så söt i sina blåa ögon..den där rultige typen som är så klok, han kan minsann inte vara hjälten..precis som i verkliga livet..böcker och film ska vara verklighetsflykt..speciellt i Fantasy-genren...aldrig att jag nedlåter mig till att läsa de satans böckerna...låt nördarna behålla sin bibel...

Med det sagt...jag har nästan känt mig unik..men jag har inte riktigt lyckats...unikt kanske är att ha lägenhet i innerstan och ändå alltid gå ensam hem, men det är inte roligt unik...iaf...jag har känt att någonting saknats för att jag ska stå ut i samhället idag...inte ens älgtrofén som kommer pryda min vägg så småningom har gjort tricket...jag var helt rådlös..hur ska jag lyckas..hur ska JAG stå ut från den grå massan??

Tack vare lite artiklar i den tvivelaktiga kvällspressen och masshysteri från pöbeln har jag äntligen lyckats...jag ger fan i Facebook...jag vägrar gå med i sekten...alla andra är där..jag står utanför och odlar min melankoli...vad ska jag med tre vänner på nätet till? Nope, inget för mig...den grå massan kan hålla sig där..

Jag å andra sidan är nu helt unik i Mellanmjölkslandet...jag står utanför Kent, Harry Potter, Sagan om Ringen & Facebook...enligt mina uträkningar är jag nu helt ensam i landet om det (det kan finnas någon lappgubbe i någon kåta, men ärligt talat..de lever i sitt eget land, med egna lagar)...JAG ÄR UNIK!! Ingenting kan längre hindra mig från att utbrista det..

Ni andra svagsinta människor kan fortsätta lyssna på radion och skruva upp volymen när det kommer sånger om ingenting..fortsätta beundra en tonårsfinnig glasögonorm som är trollkarl...fortsätta drömma er bort till Nangijala, eller vad fan det är för land som Hobo håller till vid och ni kan fortsätta poka och adda personer som ni inte ville ha kontakt med för två rå sedan, som om det gör er lyckligare när ni fått ihop 49 "vänner" på nätet..

Jag står över...

UPDATE:
Jag har givetvis även stått över hysterin över Da Vinci koden...våga vägra läsa...

med det sagt har jag säkerligen börjat samla vänner redan innan veckan är slut och sitter och grinar när någon är ond mot HP, samtidigt som jag lyssnar på den nedladdade versionen av Hagnesta Hill...

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Jag står utanför Harry Potter, Sagan om Ringen & Facebook. Men Kent är bra (fast jag var mer intresserad av dem för några år sedan). Förresten har jag aldrig varit intresserad av att se en Star Wars-film någonsin.

Postat av: Jerk

Se, du var nästan unik iaf ;)

2007-10-18 @ 23:40:41
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Nathalie

AMEN.

2007-10-19 @ 09:24:24
URL: http://inteforintett.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Du glömde Da Vinci Koden förresten, jag faktiskt försökte läsa boken, och den var usel!!!! Liksom snabba casch och ett gäng andra böcker världen har bestämt är det bästa som hänt litteraturen.

2007-10-19 @ 09:25:53
URL: http://inteforintett.blogspot.com
Postat av: Jerk

Ja, jävlar..Da Vinci Koden..den har jag ju inte heller läst..måste uppdatera.. :)

2007-10-19 @ 09:45:04
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback