Det känns som om något saknas i mitt hushåll..

Seriöst, jag höll på i två timmar för att laga till Lasagne igår kväll, ska jag nu behöva ta hand om disken också?
Det känns inte rättvist..varför kan ingen annan göra det? Och samtidigt som någon gör det kan den personen passa på och dammsuga också..jag tvättade ju igår...och strök...

Det ska fan till att vara sosse och inte ha råd med svart hemhjälp som di blåe har...

Lite fantasi skulle jag också behöva nu...har problem att komma på vad jag ska äta till middag...latmasken i mig säger pizza...den förnuftige (som även har koll på bankkontot) säger någonting med älg...tyvärr säger den förnuftige inte så mycket mer...

När jag frågar den förnuftige om älgbiff med klyftpotatis rycker han bara på axlarna och säger kanske, bestäm du...
Så, jag är helt rådvill...

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh, vad sjukt gott! Med rödvinssås såklart. Eller enbärssås, eller rosepepparsås eller.....
Älg, klart du ska äta älg, och så bjuder du hem någon polar och knäcker en god flaska vin till och så tvingar du polaren att diska innan han/hon går hem.

Postat av: Jerk

blir nog med reosépepparsås tror jag..fast inget vin..blir mjölk och det intages i ensamhet framför sporten..låter nog mer tragiskt än det är..
Kan bli kokt potatis också..svårt att bestämma mig :)

2007-09-30 @ 18:08:37
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: tk

Di blåe har inte heller städhjälp inte ens en svart eller gul.Slaget mot dammråttor och tvätt får skötas ensam.

2007-09-30 @ 18:33:59
Postat av: Jerk

men? Vad är det då för poäng med att vara blå? ;)

2007-09-30 @ 19:29:16
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Blingbling

Jag är sjukt impad över att du lagar mat. Själv vet jag inte hur man gör. Eller, innerst inne så vet jag. Men det var ju det här med disken.

2007-09-30 @ 22:03:58
Postat av: Jerk

Du får komma över nån kväll, så får vi se om du blir lika imponerad av min "matlagning" :)

2007-09-30 @ 22:07:01
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback