1-2..

Ärligt talat, jag tyckte jag var i hygglig tid imorse..redan kvart i nio, ändå tog jag stryk av T..gårdagens seger var mer av WO-karaktär eftersom han var hemma och väntade på hantverkare..dagens förlust går antagligen i kategorin "jagskahasemesteritreveckorochnjutaavlivetiKaliforniendärförmåstejagvaratidigtpåjobbet" så det är tufft för mig att segra..

Apropå svårt att segra så igår kväll (nej, inte på Söderstadion, totalt impotent insats av Solnatattare, domare och Bajare) såg jag en repris på Eurosport..kvartsfinal i UEFA-cupen Getafe mot Bayern München...satan i gatan vilken match..nu missade jag en hel del givetvis för mitt kanalflippande, men den hade allt..
Första matchen slutade 1-1...Getafe får en spelare utvisad i 6 minuten..leder med 1-0 tll den 89:e..i förlängningen (2x15) gör de 2 snabba mål i 91 & 93..de leder alltså med 3-1..det ser relativt säkert ut, tycker inte Bayern skapar någonting..när de är 5 minuter kvar skjuter (eller något åt det hållet) en Bayern-spelare ett riktigt lortskott som Getafe-målisen bara ska skopa..jag hade fan fixat det och jag är sämre än Lee Baxter..men satan vilken tavla, han tappar bollen och där står en Bayern-spelare och bara har att raka in den i öppet mål..
I slutminuten springer världens fulaste målis upp mot Getafes straffområde..Oliver Kahn..jag tycker han ruffar, men domaren låter spelet gå vidare..en Bayern-spelare slår ett desperat inlägg, jag tycker det ser ut som offside..Luca Toni nickar in bollen..när Getafe gjort avspark blåser domaren av matchen..3-3, och eftersom UEFA är en samling stolpskott utan förståelse för rättvisa går Bayern vidare på fler gjorda bortamål..efter en förlängning?? Hur tänkte de egentligen?
Målen i förlängningen räknades också som gjorda bortamål? Getafe skulle krävt att förlängningen spelades i Tyskland..

Nåväl, ikväll ska jag på spinningen...vinterrocken lämnades hemma idag, kavajen har dammats av, dock utan att jag tvättat den än..något jag skulle göra i höstas har jag för mig..

För övrigt har jag redan tafsat på en ung kvinna idag..jag knackade försynt på axeln och bad henne flytta sig från vänster i rulltrappan...

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Kavaj ja.. får se om det finns något circustält i lämpligt tyg till salu.
Ha en bra dag!

Postat av: Jerk

Du kan köpa min kavaj :)

2008-04-24 @ 13:25:48
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback