Back in da Hood..

Varför äger jag inget fotbad? Hade behövt det idag..verkligen...hade även behövt en bättre tidsuppfattning...jag har uppenbart problem med hur lång tid allting tar, ändå tyckte jag att jag var uppe tidigt och hade en sund planering för dagen...

Vaknade redan strax efter sju, lite snabbt sådär, såg att dotra hade slagit på tvn..somnade om..nästa gång var klockan åtta..tyckte det också var för tidigt..när klockan var kvart över nio klev jag upp...

Åt frukost, diskade, duschade och rakade mig (dotras krav)...sen var vi sena resten av dagen..skulle möta upp några från jobbet vid djurgårdsbron kl.11..ut och gå lite..den här stegtävlingen som koncernen har...fem över 11 var vi vid busshållplatsen vid Slussen..nästa buss går 11:23...men kul..men storstadsproblem..så vi ringde hennes moster och grattade henne på namnsdagen..väntade på bussen..HR ringde och undrade var vi var...kom till djurgården till slut..hittade resten av gänget vid Rosendals trädgård..alltså, det var min första gång på djurgården på väldigt länge..har varit med dotra till Junibacken någon gång..varit på Cirkus och sett Lundell..druckit mig berusad på Grönan..men den här sidan av Djurgården har jag aldrig sett..

Nåväl, vi går runt där ett bra tag..alldeles för länge ska det visa sig..tanken var att kl.14 skulle vi vara på Hagsätra IP och se på Rågsveds damer mot Bajen DFF..kl.14 passerar vi T-centralen...på väg mot Hagsätra trakasserar jag en vacker ung kvinna..hon suckade också om att hon och ett barn skulle missa första halvlek...så jag frågade om hon också var på väg till Hagsätra IP...man får fråga sånt när båda har barn med sig..
Väl framme i Hagsätra så stannar vi till på Axel's för en sen lunch..alltså, det var redan klart att vi hade missat hela första, så jag tyckte gott vi kunde äta lite..snurrar bort mig lite vid Hagsätraskolan (se Klassfesten med Björn Kjellman så har ni sett skolan)...ser på matchen..bedrövlig tillställning..Bajen vinner iaf..de hade tydligen gjort mål på straff i första..

På vägen hem går vi förbi mitt gamla kvarter, för att se om något hänt i kära gamla Rågsved...de har uppdaterat lekplatsen inne på gården, målat om i trapphusen och putsat upp portarna iaf...när vi kommer ner på gångvägen mot Rågsveds centrum börjar det regna..men suck..det kunde väntat 5 minuter så hade vi hunnit till tuben...tar skydd mot regnet vid Rågsvedsskolan (undrar om Kader jobbar kvar?)..slutar regna, börjar gå igen, börjar regna igen...kommer till centrum, ser att Rågsved fått en bankomat igen, annars har inte mycket hänt...

Tuben hem, handla, somna på sängen och alldeles för sent på kvällen laga Tacos till mig och dotra..tror ärligt talat det var något skumt med älgfärsen..den luktade inte som den skulle..får prygla mor om jag blir dålig...

Skönt iaf att återse de gamla hoodsen..satt nästan och funderade på att köpa hus ute i Svedmyra ett tag..men slog det ifrån mig..långt bort och för dyrt...dotra somnade i sin koja precis när körslaget tog slut...

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Aktiv dag milt sagt.
Regnet var lite överaskande och trist..

Postat av: Jerk

Jo, det blev väldigt aktivt idag :)
Regnet var riktigt trist..hörde åskan när vi var på fotbollen också..nåväl, det blev en lång dag..förhoppningsvis bra för kaggen :)

2008-04-26 @ 23:51:19
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback