Hur sakta kan en klocka gå egentligen..

Om 1,5 timme sitter jag på träbänken på Söderstadion igen...nervös..orolig i magen..det är mycket matcher nu..

Det börjar redan vid lunch..eller först vid lunch kanske jag ska skriva..det är först då som jag kollar in officiella, läser några andra bloggar och hamnar vid Söderstadions forum..sen skulle jag helst vilja sitta och F5:a tills det är dags att gå hem..

Fast det funkar inte direkt, istället så jobbar jag, samtidigt som tankarna är på annat håll..jag räknar ned tills jag kan gå hem..och rent tekniskt kan jag väl gå hem nu egentligen, men då skulle det bli ännu värre..sitta hemma och vänta tills det är dags att gå över bron är nog än värre...stirra in i en vägg och vänta på helvetet..kul...

Jag har inte blivit neanderthalare än iaf..det dröjer tills domaren visar sig för första gången (alltså när han blåser igång spelet), då får jag användning av alla svordomar som min vokabulär har begåvats med under åren..ingen är för nedrig, för låg eller för magstark för att använda när jag beskriver domaren genom mina vrål mot idioten..och jag har rätt..alla på läktaren håller med, domaren är för jävla dålig..alltid..vid förlust så som vid vinst..vid vinst går det iaf att glömma det, men vid förlust då går jag med svarta ögon över bron..förbannar idioten med visselpipan en sista gång med hes röst..

Vid vinst går jag oftast med ett lyckligt leende över bron, ett leende som säger här är en kille som precis fått sig ett..som att livet inte blir bättre än så här..ibland kan leendet saknas, då finns det bara en tom lättnad inom mig, jag orkar inte le, jag orkar inte vara glad..jag är bara lättad att bönderna fått pisk..

Vad ska jag med kvinnlig kärlek till? Jag får allt som det innehåller varje vecka på Söderstadion..jag får passionen, jag får lyckan..jag får även sveken och lögnerna..speciellt när Martin dyker upp..besvikelserna duggar tätt också..de när ögonblicken är där..nära som i nästan att jag lyckades..jag får allt..när Charlie, Petter eller någon annan dunkar in bollen är jag lyckligare än någon annan (jag och tiotusen till..)...jag tror inte en kvinna kan erbjuda mig det som Bajen ger mig..och det kostar bara 3500 på ett år..vad en kvinna kostar? Det är väl oändligt...det får bli så helt enkelt..på Söderstadion kan jag vara mig själv, jag behöver inte förställa mig, inte tassa på tå för att vara rädd för att såra någons känslor..Jag har hittat hem helt enkelt, jag har mitt...jag behöver ingen kvinna för att få må bra, jag behöver bara Bajen...

..det är klart...Bajen har inga bröst..men annars tycker jag det håller..

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Låter lite fever pitch över det.
Lycka till!

Postat av: Jerk

Lite kanske, just nu vill jag ha skilsmässa, men det går nog över till imorgon :/

2008-04-23 @ 22:40:41
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Åsa

Har inte Bajen ett damlag? Då får du hela paketet på en gång ju! ;-)

2008-04-23 @ 23:21:38
URL: http://vindvirvel.blogg.se
Postat av: Jerk

Jodå, det har dem och jag kollar på dem ibland..på lördag hade jag tänkt ta med dotra på match med damernas u-lag :)..fast grejen är ju att jag knappast kan springa in på plan och ratta in P3 ;)

2008-04-23 @ 23:30:00
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ha, ha. Kanske inte.
Fast varför inte, en helt ny värld kanske öppnar sig om du springer in och rattar lite? Fast man vet inte hur den världen ser ut i och för sig. Får väga för- och nackdelar med det... ;-)

2008-04-23 @ 23:38:50
URL: http://vindvirvel.blogg.se
Postat av: Jerk

jo, jag har ju aldrig sett insidan av en fängelsecell förut..det vore en ny upplevelse..eller brottats ner av anabol-vakter..men tror ändå nackdelarna överväger..

2008-04-24 @ 09:25:09
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: ema

*skratt
jaadu.. det måste ju gå att ratta in radiokanaler från läktarplats, eller? o där är det säkert lättare att skylla på trängsel, allmän upphetsning eller missförstånd där, än om du tagit dig ner på plan..

2008-04-26 @ 12:09:35
URL: http://emas.webblogg.se
Postat av: Jerk

nja, där jag sitter är det bara män..eller mer gubbar, om de har bröst vill jag inte vara där och ratta.. :)

2008-04-26 @ 23:06:41
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback