Monday night football..

Överlämnandet gick extra smidigt idag..hon fick sällskap i bussen av en annan 8-årig tjej som skulle till Dalarna...hennes heta mor fick min överläpp att darra..okej, inte riktigt, men snygg var hon...hennes pojkvän var smalare än mig också..strike one-two and three...

Gick hem från T-centralen...det är för skönt med våren..solglasögonen gör det inte lika uppenbart att jag stirrar, om jag nu bara lär mig att hålla tungan inne i munnen kommer ingen att märka det..

Satte på mig finaste gå  bort-kostymen och väntade på Blingbling..

Näe, jag gjorde inte det..jag plockade ihop smutstvätten, dammsög lägenheten (tydligen tar det inte mer än 10 minuter..ändå hinner jag knappt göra det varannan vecka)..gick ner och slog på två tvättmaskiner..ni som sett det där städa rent-programmet på fyran och förfasar sig varje gång de ska tvätta kan göra det hos mig också..aldrig att jag delar upp i vittvättoch kulör..ska jag kära kvartsfyllda maskiner?? Nope, uppdelning i 40 och 60 räcker för mig..den heta skånskan var där och tog hand om sin tvätt..hon har nyss fått barn..så henne kan vi stryka

När jag gick ner för att slänga in grejern i torktumlaren och torkskåpet kom hon och hämtade sin tvätt..hon skrämde mig först, märkte inte att hon kom..sen pratade vi lite om hur det var att få barn...skrämmande, jag pratar med en granne!! Vad är det som händer med mig??

Eftersom jag slappat som satan när tvättmaskinerna gick (läs: ätit godis och kollat på tv) så hade jag alla fönster i lägenheten kvar att putsa..under tiden tvätten torkade hann jag med att putsa fönstren i salongen (jaja..rummet då..)..ner och hämta resten av tvätten, putsa fönstren i köket..kände mig lite bättre..nu är det gjort..nästa gång i höst..kanske...

Hinner? Orkar kanske är närmare sanningen när det gäller dammsugningen..så tråkigt och så drygt..som om någon kommer hit ändå (men slå mig..buhu, det är så synd om mig..)..

Nästa projekt..stryka fanskapet..fick det gjort iaf..sen ligga i soffan och ladda för att laga mat (läs: äta godis och se på tv)..

När jag tittar på hur fina fönstren blev inser jag att jag nog borde leja bort det till någon som har det som yrke..eller skaffa en fru..det blev lika fult som förra våren..

Så, nu har jag ätit, fått mig två matdosor till och det är väl snart dags att lägga sig som den duktige arbetare jag är..

Imorgon blir det pannkakor till lunch..

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Hehe bra dag. Mycket gjort och dessutom snacka med het granne. Det kanske inte var slump att hon tog den tiden? eller att du gjorde det iofs ..
Ha en ok dag.. mer kan man inte begära av en måndag!

Postat av: Jerk

Jo, det var nog en slump, tyvärr..jag brukar ha den tid hon hade på söndagar, men eftersom dotra var här fick jag ta en senare tid..och hon borde väl egentligen ta någon vardagstid med tanke på att hon är föräldraledig..
Jag hoppas på ok dag iaf.ha en du också :)

2008-04-28 @ 10:03:47
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Jerk

Blue: jag såg den..lysande, men funkar inte riktigt när dotra kommer då och då..till helgen ska jag storstäda..sen kan jag koppla av hela sommaren :)

2008-04-29 @ 13:38:33
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback