Någon som kommer ihåg Mörby-ligan?

Jag såg fram emot en relativt lugn eftermiddag..målet var att lägga upp 70 FO-kablage och sedan lägga in dem på kontrakt..eeh, lugn kanske är fel ord, men att få göra det i lugn och ro då..sen kanske, kanske kunna sluta i hygglig tid för att strosa lite på Medis och kika under kjolar (om det nu verkligen är så varmt i solen)...sällan hostar hackspetten..

Stryk det, en offert ska kalkyleras och skickas iväg..det är nästan en säker affär, så att göra det idag vore bra, sedan rasslade det in lite fler mail..jag siktar på halv sju idag igen..börjar bli en vana, fredagar utan dotra blir jag längst kvar på kontoret....jag börjar sakna mitt gamla liv när en sån här dag betydde att panikartat ringa någon annan törstig människa för att få några öl på en uteservering och sedan spendera resten av helgen med bakfylla och ångest (här romantiserar jag bara, såna dagar har jag haft väldigt få av i mitt liv, men nästa år..då jävlar ska det krökas och pökas..det här året går ut på att bli så smal att jag åtminstone kommer igenom dörröppningar..)..

Så ikväll..jobba..sist eller nästsist från kontoret..innan dess hälsa på städerskan och stirra ner i hennes urringning..hem..sucka lite..laga mat..köttbullar i krossade tomater och vitlök (jo, jag är verkligen en riktig gourmétkock..verkligen)...sitta i soffan och skippa de där inläggen som legat och gnagt i bakhuvudet i flera veckor nu..istället skriva något riktigt tråkigt om hur maten smakade..somna..

Kommentarer
Postat av: gaspode

Nu kunde det ha slutat på det sätt det ofta gör
Den som har blivit slagen slår och arbetaren dör
Men Kalle hade endast ett år kvar till sin pension
Han vägrade bli offer för vår välfärdsillusion

MMM...Mörbyligan

Postat av: Jerk

Men, se..någon kommer ihåg dem..fast låten jag tänkte på just då var "Fredag, dags att supa" ;)

2008-04-18 @ 18:34:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback