Det är vi som är Hammarby*

WTF?!?!?!

Nummer 1...jag såg det när spelarna kom ut...vem fan är det som dömer? Är det? ÄR det? Nej, det är en Martin..den här gången Martin Ingvarsson...och jag som sitter på familjeläktaren..det här kommer aldrig sluta väl...mycket riktigt..det tog bara några minuter innan jag var tvungen att ställa frågan "Hur jävla dålig är du egentligen?"..ytterligare några minuter senare satt jag och önskade honom cancer också...de där Martinarna håller på att ta död på mig..det är för mig obegripligt hur man kan hålla på med något sånt där vecka efter vecka och aldrig utvecklas..jag menar, om jag skulle träna fotboll skulle jag bli bättre..jag skulle aldrig bli riktigt bra, men bättre...
Där ligger kanske problemet från början..Martinarna kan inte bli bra någon gång..de saknar hjärnkapacitet till att kunna en regelbok, till att förstå spelet..de är på en amöbas nivå...sen att de hela tiden blir sämre är obegripligt, men det är klart med tanke på vilken som är domarbas bör jag inte bli förvånad..stormupp det också..jag fattar bara inte hur man år efter år kan få fortsätta förpesta livet för människor som betalar dyra pengar för att få se på fotboll men alltid får det förstört för att en idiot med visselpipa inte klarar av sitt jobb..
Hade jag varit lika värdelös som Martin Ingvarsson på mitt jobb hade jag fått sparken för flera år sedan..han får döma matcher i europa-spelet...

Hur många straffar missade han de första 25 minuterna idag? 2? 3? 4? När den skånske helidioten till slut blåste för en förseelse var det mot Bajen (vi måste ha legat ett bra gäng upp innan dess) och givetvis reducerar glennarna på den..skåningar kan inte döma fotboll..så dotra fick idag se den delen av hennes far som kan all världens svordomar..på familjeläktaren..

Fast nog fan skulle Bajen dödat matchen den första halvtimmen, att låta ett skitlag som Lill-Glenn vinna är pinsamt..nästan lika pinsamt som att Martin Ingvarsson inte klarar av att springa och blåsa samtidigt..han saknar något vitalt..förutom fungerande hjärnceller..

Nåväl, det är väl så här det är att vara Bajare och dotra ska väl lära sig det också..

Inte blir det bättre av att jag spenderade mina sista 40 kronor på popcorn och läsk i halvtid åt dotra..när vi gick hem över bron hade jag 1 krona kvar till den 25:e...typiskt att Sele skulle komma ner på den här matchen...

Jag orkar inte analysera..men Helg har inte tagit sina chanser..att spela Söderström när han uppenbarligen är osäker är idiotiskt..Erkan är nog snart tillbaks..och Haris...Charlie D öppnade precis så bra som jag hoppades och dotras leende när hon såg att han var med var ljuvligt..det är då jag blir stolt över min uppfostran (kom ihåg att första matchen hon såg med honom var Lill-Glenn ifjol..han gjorde 3 mål då..)..hon var väl också den enda på Västra läktaren som inte gav upp på slutet, hon stod och skrek på Bajen..kämpa Bajen! Kom igen Hammarby! med sin pipiga 9-årsröst, men jag är stolt över det..jag satt där helt uppgiven så, kanske hon har fått bättre mentala krafter än mig..vi får hoppas det...

En analys kan jag väl komma med..det slog mig faktiskt redan när jag gick över bron..hela den här jävla förlusten är mitt fel..Bajen var obesegrade hemma..inför varje hemmamatch har jag köpt korv på Läckergrillen..jag hoppade det idag eftersom vi skulle äta på donken innan matchen, så jag ber om ursäkt..det var mitt fel...

*= Jag är inte så förtjust i den ramsan, men dotra sjöng på den hela vägen hem..


Kommentarer
Postat av: Åsa

Johan, som satte Lill-Glenns 4:e mål är nyförvärv från Skövde! Hehehe...

2008-08-17 @ 09:16:56
Postat av: Jerk

Läste på något forum att han även var aktuell för Bajen, men gick till lortklubben istället..nåväl, Bajen har bara sig själva att skylla..Gais var inte på något sett bättre, bara lite mer effektiva (ett självmål och ett mål där målisen halkar..jag hade räddat det skottet om jag inte halkat..)..vi får gå för guld i cupen istället :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback