Down in Kokomo...

Swebus har fuckat upp min tillvaro lite med deras nya tidtabell för hösten..tidigare fanns det två bussar att välja mellan på söndagar när dotra ska hem, nu finns det bara en, den gör att hon är hemma först vid 20:30-21 någon gång på söndagskvällen..det är lite sent för en nioåring..

Det positiva är såklart att vi får mer tid för varandra på söndagarna innan så blev det frukost (alldeles för sent eftersom hennes far är en sjusovande odugling), diska (för mig), duscha (för dotra), slappa lite, fixa lunch eller lättare mellanmål, städa upp, rulla ihop hennes madrass och ställa in den i klädkammaren, packa hennes Bajen-ryggsäck och sen bege sig till bussen..nu får vi en möjlighet att göra något, men jag tycker fortfarande inte om att hon kommer så sent..det ultimata hade varit om bussen gått 1-2 timmar tidigare, hon hade inte kommit hem så sent och vi hade fortfarande haft ett par timmar mer att hitta på något att göra (titta på Svampbob fyrkant på Nickelodeon)...

Den här helgen är det ännu jävligare..HTFF spelar kl.16 på Söderstadion, hennes buss går 17:30..det är omöjligt att hinna se hela matchen..funderar på att iaf åka dit och se första halvlek med dotra och sen dra direkt till Centralen..jag  har ändå säsongskort, så det kostar mig inget att gå in (vilket var en glad överraskning när jag väl upptäckte det, jag betalade väl in mig som vanligt den första matchen i år iaf..jag sparar multum på det här säsongskortet, det är ju 10% rabatt i shopen också..)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback