Tio ord om varför livet inte längre är värt att leva..

Jag skrev ju att det var en dum idé att försöka sig på Lasagne en söndagskväll efter jag varit på fotboll..det visade sig till och med att det var en omöjlighet...
Jag kom hem kvart över sex, gick och handla efter matchen, la mig i soffan och där blev jag kvar...till slut var klockan halv nio..ok, det tar två timmar att laga till Lasagne (för mig gör det det okej?)..ingen större poäng alltså..okej, panik, vad göra istället..godiset jag satt i mig räknas knappast som kvällsmat..steker bara på färsen och blandar sen med makaronerna..skitbra..hur mycket makaroner har jag hemma? Nähä, för lite..panik...okej, jag tar lasagnegrejerna och lindar in mozarella och färsen i dem sen slänger jag på lite mer ost och gratinerar skiten i ugnen...blev väl sådär, men jag har iaf två matlådor nu..

HTFF vann en ganska trist match med 3-1..de har visst häng på seriesegern igen..tre poäng efter...men det var kallt att sitta i skuggan i bara t-shirt..på vägen hem tänkte jag vad skönt det skulle bli att gå över bron och få värmande sol på mig..men molnjävel, försvinn då? hela jävla promenaden över bron gömde den sig bakom molnet..i små korta ögonblick kom det ner någon stråle och värmde, men inte på långa vägar nog, när jag äntligen kommit över bron och var i skydd av det fula Åhlénshuset då dök den upp i full kraft igen..soljäveln har retat mig en hel jävla sommar nu, varje morgon när jag har slagit mig ner vid skrivbordet denna första vecka har den strålat in genom fönstret och över det dammiga skrivbordet..var fanns du de två veckorna jag var ledig?? Jävla mupp...precis som gud, garanterat en kvinna..

Derbyångesten är över mig också (blandat med jobbångest)...delvis för mina problem att bestämma mig..har jag råd, har jag inte råd..sen är det ju länsderby också, med allt vad det innebär..äckliga gnagare, äckliga råttsunda, åckliga solna..det slutar nog med att jag åker dit imorgon till slut, jag får väl skita i att äta sista veckan innan lön...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback