Varför älskar jag dig så??

Manodepressive Leffes dampiga lillebror satt bakom mig idag, vad jag saknade de vanliga säsongarna då...jag har aldrig växlat ett ord med dem, men fan...visst han skrek med i ramsorna, men det var i otakt, det hördes inte vad han försökte skrika och hade det inte varit för 08-dialekten hade jag misstagit honom för en EPA-traktoråkandes bondjävel..varje gång Kalmar slog ett felpass ölvrålade han öööhaahahööööh, tror det skulle vara något slags hån, men det fick mig mest att vilja slå ner honom på fläcken...

Vad gäller matchen så är jag väl grymt tveksam till att det verkligen var offside när Söderström gjorde 1-0 (stinsjäveln på södra hade ett par till riktigt tveksamma flaggviftningar..åt båda hållen..) och när domarjäveln tycker att Kalmar visst får använda händerna till att knuffa omkull Bajen-spelare så är det klart att vi inte får straff..domaren var jävligt dålig i övrigt också..

Sen hade Kalmar flest farligheter i övrigt, efter 1-0 målet, som blev bortdömt och straffen, som aldrig blev dömd så hade Kalmar klart farligast chanser..det är sorgligt att konstatera, men backlinjen håller inte, den är alldeles för dålig..Petter var inte bra idag heller, han är  i en svacka nu..jävligt lämpligt..Bajen vinner inget i år heller...Paulse kan inte ta emot en boll, men nicka kan han, tyvärr var ingen med på Markstedts tid så övriga spelare har glömt hur det är med en forward som vinner en nickduell och därför står alla med hälarna i marken...

Kalmar spelar jävligt enkelt..lång boll på forward eller yttermittfältare, kort tillbakaspel och så sticker han..skitlätt, men tydligen omöjligt att försvara sig mot..

Min tröst ikväll är att Kalmar åker ur om 5 år, nästa år är de kanske ett mittenlag, deras spelare och spelsystem är på topp i år, nästa år är de sönderköpta och trötta. Det är bara att hoppas att de blir snuvade på guldet i år...

Och den som funderar på att ens skriva en kommentar i stil med "det är bara fotboll.." kan glömma den tanken nu..den som gör det har inte förstått någonting, den har inte insett att jag planerar min semester efter säsongsschemat, att jag lider vid tillfällen som de här, att trots att livet är skit i övrigt kan få tröst på Söderstadion (inte ikväll då..)...Jag har till och med slutat plåga gårdare eller gnagare när de förlorar mot Bajen för att jag vet hur dåligt jag skulle må om det varit Bajen som förlorat...

Ni förstår inte, försök inte heller...jag hånar inte er passion, ni låter bli att håna min..det är respekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback