Varför måste Petter gå?

- Jag önskar jag kunde stanna här..
Dotra var så söt igår när hon låg i soffan och kollade på tv medan jag låg och sov bort förmiddagen..

Sen på kvällen konverserade vi via sms..det är ju väl långt mellan sängen och soffan för att prata normalt..
Jag skickade ett sms med texten "Gå o laga mat"..hörde hur hon läste högt och så tog det en sekund innan hon sa högt "Men pappa"...
Fick till svar att det är jag som ska göra mat..så jag fick vackert göra det..inget speciellt igår..blev köttbullar och så slängde jag i lite vitlök, lök och krossade tomater, till det spagetti och grönsaker...det blev bra betyg från dotra ändå "Det här ska vi äta fler gånger"...

Nu är hon snart hemma i den lilla skitstaden igen..

När jag lämnade henne på bussen sa jag att det inte blir om två helger som vi träffas den här gången utan tidigast om 3 helger eftersom jag ska jaga älg..då jublar den lilla rackarn...va fan?

Nu kan det iofs ha att göra med hennes totala aningslöshet vad tid är...hon har verkligen ingen koll på det än..

Promenerade hem från Centralen..det var skönt, jag måste börja röra mig igen, jag har tappat allt sen efter Midnattsloppet, så jag hoppas verkligen att den här förkylningen som aldrig verkar vilja bryta ut ordentligt bara går och självdör så jag kan träna åtminstone en gång nästa vecka och sedan gå för fullt i 1,5 vecka så inte september blir en förlorad månad i år igen..det räcker med att augusti i stort sett blev det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback