En trött, en annan tröttare..

Det kan vara svårt att tro det när man tittar lite till vänster och ser henne sussa så sött, men min dotter är en tjuv..en energitjuv...hon stal all min energi idag och gick på hyper själv..

Jag trodde jag skulle dö av trötthet ett tag..somnade under sportspegeln..vaknade som tur var till och gick sovmosig ut i köket för att diska (just sådana här helger när jag envisas med att laga riktig mat till min dotter, idag älgbiff med klyftpotatis, sallad och pepparsås, skulle jag verkligen behöva en diskmaskin)..

Imorgon ska hon med på jobbet..det blir en tröttsam resa ut till förorten, jag är alltid trött då, orkar knappt svara på tilltal och känner mig irriterad..sen är hon världens gulligaste och ritar teckningar till mig..suck..

Imorse höll hon på och trummade och sjöng sånger..lät som egenkomponerade sånger..eller iaf inga jag hört förut..hennes far som är en morgontrött slashas försökte vända på sig och sen somna om..han lyckades och klev upp först halv elva..då hade hon byggt koja av sitt täcke, ätit upp nästan allt godis och sjungit sina sånger i ett par timmar..

Verkar som jag sparat in 172 tomburkar på tisdag också...hennes morfar är nere i sthlm då och ska åka hem till Dalarna..så jag sparade in bussbiljetten...antar att det innebär att jag bara är halvfattig?

Den här tröttheten som jag fått den här helgen med dotra handlar bara om att jag är ovan..det blir lätt så när man inte kan träffa sin dotter oftare..fast nu blir det ändring på det..snart är det varannan helg igen och då har jag snart vant mig..nu har det nästan känts som om hon inkräktat i mitt liv istället för att berika det..jag vet att det inte är så, men det är känslan som kommer när jag helt plötsligt blir någon som en annan människa ser upp till, som jag bossar över..som kommer in i mitt ensamma ungkarlsliv och stökar till lägenheten så jag knappt kan se golvet..

Och hur jobbigt det än känns, hur mycket jag än suckar över att hon stökar till och hur grinig jag än är, så är det ingenting mot tomheten och ensamheten jag kommer känna på tisdagkväll när jag kommer hem till en tyst, tom lägenhet utan barnskratt..gråten kommer vara nära när jag rullar ihop madrassen och åter förpassar den till klädkammaren..


Kommentarer
Postat av: Blingbling

Här är också tomt nu när bloggarna återvänt. Suck.

2008-02-18 @ 18:47:22
Postat av: Jerk

Nåja, du har ju mig mindre en ett stenkast bort ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback