Borde inte du sitta på en skoter på väg ut till Kvarntjärn??

För första gången på åtminstone 18 år, tror jag, är jag nykter på nyårsafton...och frivilligt är det också..
Det blev en lugn kväll..romantisk middag med dotra där vi skålade i julmust...fläskfilé och potatisgratäng...den slöa varianten..hälla ut en påse gratäng i formen...sen grevinnan och betjänten för första gången på väldigt många år också...blev kvar lagom till en sen frukost/normal tid för lunch..sen dök lillebror upp och gjorde slut på det...

Fick hålla dotra vaken till tolvslaget..tittade på Janne M och sen ut genom fönstret på lite fyrverkier från någonstans i byn...hon somnade som en klubbad säl efter det...

Nu sitter jag här...reflekterar över livet...det är väl tveksamt om det stannar nog länge i huvudet för att jag ska orka få ner det på något papper sen när jag är tillbaks i 08-land den tredje...

Det som saknas lite är att åka ut till Kvarntjärn och fiska..de är nog på väg att dra ut nu....å andra sidan..jag brukar fiska i en kvart sen sätter jag mig i slogboden och dricker igenfrusen öl...

Ni får ha det så gott...hoppas ni får ett bra 2008...mitt ska jag fundera över väl när jag är inom bredbandets gränser igen...

Imorgon tar lillebror med sig tv-kortet hem till byn och vi blir utan tv..det kan sluta med att jag sätter mig och segmodemar igen...eller så kanske jag äntligen läser ut Doktor Glas...

Kommentarer
Postat av: Blue

Gott nytt år...

Läs du ut Doktor Glas....

Postat av: Jerk

Tack, detsamma :)
Blir en kompromiss..jag har läst mer än halva boken hittills idag, så jag segmodemar lite innan jag läser klart den..

2008-01-01 @ 22:53:44
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Blue

Hahaha okej det blir bra det...

2008-01-01 @ 23:23:33
Postat av: Jerk

Och nu är den utläst..ska snart börja på Gregorius..den ska vara utläst innan jag är tilbaks på jobbet..gissningsvis blir den klar under tågresan hem på torsdag...eller tidigare..

2008-01-02 @ 00:24:21
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Sivan

oj, det sista kändes bekant. jag tror jag gav fan i att läsa ut doktor glas när det begav sig.. kanske borde göra det en gång för alla.. ? eller så inte =)

2008-01-03 @ 01:17:54
URL: http://sexhumorfylla.blogspot.com
Postat av: Jerk

nja..jag vet inte..efter att jag har läst den har jag legat sömnlös och tänkt mest hela tiden..och blivit än mer olycklig..å andra sidan så var den ganska bra...nu är jag iaf tillbaks i bredbandsvärlden och mittemot en fungerande tv, så jag behöver inte läsa mer :)

2008-01-03 @ 20:19:00
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback