Klipp dig och skaffa dig ett jobb..

För tredje dagen i rad kommer jag till jobbet halv nio..imorse har jag dessutom rakat mig..det är något oroväckande..
Jag var ute och sprang igår...gick sen och la mig innan tolv (jag somnade inte innan halv ett, ett någonting, men jag la mig innan tolv)..jag funderar allvarligt på att börja skriva upp allt jag spenderar pengar på för att se vart pengarna tar vägen egentligen (det är lite tröttsamt att ständigt känna sig pank (även vara pank tar på krafterna..))...

Dessutom har jag druckit mig berusad endast sju gånger i år..det är en gång i månaden, då festade jag om tre helger på raken i mars...jag har besökt två ställen i sthlm och druckit öl de senaste 3-4 månaderna..jag tog en öl på något ställe bredvid Kvartersbion i Hornstull och så fler öl under fotbolls-EM på O'Leary's...totalt i år har jag druckit öl på lokal i sthlm 3 ggr..i februari drack jag en öl på en grekisk restaurang på Söder..

Med andra ord..jag gör fan inget kul just nu..jag dricker inte, jag tränar, jag kliver upp i hyfsad tid (jag har kommit försent 1 gång i juli), jobbar på till sena kvällen, kommer hem, kollar lite dator, ser på tv och går sen och lägger mig (och kan inte somna utan ligger där i någon sorts ångesthög över att inte räcka till)...

Visste jag inte bättre skulle jag tro att jag håller på och blir vuxen, men eftersom jag fortfarande stoppa huvudet i sanden när det nalkas konflikt, försöker skämta bort allvarliga saker och på allvar tror att nästa sommar kommer bli bättre så är jag ganska övertygad om att min omognad kommer hänga med ett tag till..

Jag vägrar dessutom klippa mig, så jag har värsta, stora håret just nu..

Kommentarer
Postat av: Blue

Jo, du håller på att bli vuxen.... du vet att det håller på att ske... ;P Du är fortfarande i förnekelse bara =)



Du har väl läst min blogg om att stoppa huvud i sanden? Jag tror inte det växer bort...



Postat av: Jerk

Nej, jag vägrar tro på det...

Ah, men är du verkligen vuxen då? Är inte du rena flickebarnet fortfarande? ;)

2008-07-24 @ 13:38:36
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Lillebror

Låter kanon att du äntligen har hittat det ljuva enformiga livet! Kul kan man ha senare!

2008-07-24 @ 17:10:00
Postat av: Jerk

Javisst..frågan är när det här senare är egentligen?? Det skjuts bara framåt hela tiden verkar det som, och apropå det..ska du upp till skogen någonting snart?

2008-07-24 @ 17:57:01
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Blue

klipper med ögonfransarna o rodnar Åh, jo, tänkte inte på det...



Knappt fyllda 15 jue... hihi

2008-07-24 @ 18:45:50
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Åsa

Klart som sjutton att nästa sommar kommer bli bättre! Det går ju dessutom fort också - bara 10 månader dit. :-)

2008-07-24 @ 21:40:30
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Blå: :D

Åsa: Jo, jag ska gå ner 10 kilo och spara en massa pengar till dess, sen ska jag sitta på uteservering och dricka öl minst två gånger i veckan och gå upp de där 10 kilona igen..det är utopin, i verkligheten blir det kanske -3 kilo och uteservering 1 gång i månaden..jag tror inte längre på en bra sommar..

2008-07-24 @ 23:03:51
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback