På söndag är det match igen..

Jag pratade med en kvinna på tunnelbanan hem idag..jag vet..klart brott mot etikettsreglerna..man ska sitta tyst och stilla, stirra tomt framför sig..

Nu var det ett av undantagen som gjorde att vi pratade lite (det finns flera, ett annat är att tala illa om något jobbigt fyllo..)..hon hade sitt barn i famnen..barnet var väldigt intresserat av mitt nyckelband..mitt Bajen-nyckelband, så jag lät barnet leka med det lite..sen skulle det känna på de håriga armarna, tumringen, mina Bajen-armband ville den väldigt gärna ta loss och leka med..
Kvinnan berättade att hennes son spelar i Hammarby..fan tänkte jag är hon såå gammal, är det Sossehs mor?? Men hennes son var 11-12 och började spela där när han var 4 år...jag satt mest och log, sa något kort..såg ringen på fingret..

Efter ett tag tröttnade barnet att leka med mina armband (elaka mig som inte tog av mig dem och lät barnet leka med dem) och försökte istället komma åt mammans bröst..just då och precis då kändes det som om barnet för tillfället hade rätt prioritering..jag ville också leka med barnets mammas bröst..

När vi tre gick av vid Skanstull så tackade hon mig..för vad? För att jag försökte stirra ner i hennes urringning eller vad?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Postat av: Åsa i Skövde

F-n. Fixa kommentarsgrejen så man slipper va som en snigel när man ska säga nåt här inne för att inte misslyckas. ;-)

Vem vet? Det kanske var bröstuppskattningen hon tackade för... :-)

2008-07-31 @ 23:39:13
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Åsa

Lägg märke till förtydligandet i kommentaren ovan: Åsa i Skövde. Hehe...

Nä, det är inte min påse att kommentera, det kan vi konstatera! ;-D

2008-07-31 @ 23:41:25
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Skulle det vara bröstuppskattningen hon tackade för så är hon en unik kvinna..en normal kvinna fnyser och kallar en för fulgubbe :)

Du får väl gnälla hos blogg.se om kommentarerna, det är lika hos dig ;)

2008-08-01 @ 08:52:52
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback