Sonntag...men för i helvete ska du borra varje söndag?

Dagen började med att klockan ringde halv tio..ja, jag hade ställt klockan, annars hade jag aldrig tagit mig upp...så klockan tio, när jag var säker på att alarmet väckt varje granne i kvarteret, steg jag upp...en snabb morgontoalett, lite apelsinjuice och så på med kläderna..

Ut och springa på en joggingrunda...testade att vända på varvet, men det blev nog ingen större skillnad..efter 18 minuter trodde jag att jag skulle dö och tvingades till en kort promenad...avslutningen var ren tortyr..uppåt...jättelångt (i min värld då), lyckades pressa mig, spring förbi den porten, när jag kom dit pressade jag mig till nästa port...när jag till slut kom fram till trafikljuset (tack gode gud för rött ibland) höll jag på att ramla ihop, så nära att spy pga löpning har jag aldrig varit, gick dubbelvikt hem och försökte stretcha lite, svetten flödade (jag vet, för er fat admirers ute där är det här rena porren)..till slut tog jag mig in i duschen..rakade mig (innan det såg helt för jävligt ut, vad har hänt Jerker?)

Sen var det tvättid...gick till återvinningsstationen med kartongen för lyktan också (duktig Jerker)..handlade till kvällens middag (älgbiff och till det en sallad samt i glaset mellanmjölk)..

Nu har jag strukit...inga raffset dock..

Det är dags för balkongen ett par timmar innan middagsbestyren..jag hade tänkt diskat också och lyckas jag med det är detta officiellt den söndag som jag fått mest arbete gjort sen Hedenhös flög till rymden...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Herregud - efter den energiurladdningen du haft i dag med alla göromål är det tveksamt om du över huvud taget kommer till jobbet innan lunch i morgon.

Inga raffset?! Illa!

;-)

Postat av: Jerk

Jag fick iaf två timmar på balkongen, så jag hoppas det går bra..nu ska jag äta lite glass för att jag varit så duktig idag :)

Näe, blev ju inget raffset struket, tyvärr..

2008-07-13 @ 22:05:49
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback