7 timmar till helg..

Klockan blev nio innan jag dök upp idag..den förbannade tunnelbanan visade sig från sin bästa sida..slet som ett djur för att vara i hygglig tid, när jag kommer till T-centralen nås jag av "tåget inställt"..
Tar tuben till Kungsan..en fd kollega lärde mig det..då slipper jag stå på perrongen som ett fån i 10 minuter och vänta, istället kan jag vara säker på sittplats (så kan de gamla och gravida stå upp)..gjorde så nu också..var inte riktigt nog alert ändå..i fyrkanten bredvid mig sätter sig en en djurgårdare, med skränigt följe..suck..

På väg till förorten bromsar fanskapet till tåg in kraftigt flera gånger..ljudliga suckar..går in på Konsum för att köpa frukost (blev varma mackor igår, så det fanns ingen frukost hemma)..suck igen..en före i kön och ändå tar det tid..

Men nu är jag här..här ska slitas, här ska offereras..här ska..äh, något ska väl göras, men det dök upp en order värd 230 000 precis..som jag offererat..tycker det kan räcka för den här veckan egentligen...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Order på 230 lapp... Borde väl räcka till midsommar? ;-)

Postat av: Jerk

Ska försöka påpeka det för min chef ;)

2008-06-12 @ 14:21:06
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback