I alliansens Sverige är inte kontorsråttorna lediga på helgerna..

Det här hoppas jag är ett engångstillfälle, även om det säkerligen kommer te sig lockande att göra det fler gånger..
Jo, jag är på jobbet..jag insåg att jag måste verkligen försöka fixa prislistorna, om inte annat göra så pass mycket att jag åtminstone hinner bli klar till lunch imorgon..blir jag inte klar i tid kommer jag att åka på att dumpa in dem också och då sitter hela måndagskvällen i farozonen..

Det var mitt försvarstal...faktum är att det är skönt att vara här nu, jag kommer garanterat att vara ostörd..normala dagar kommer det någon typ var 5:e minut och vill ha hjälp..i fredags hade jag tryckt ut mig på telefonen, det var möte till 12, sen tryckte jag in att jag hade gått för dagen..det var enda chansen..idag behöver jag inte det..jag behöver inte heller vara social..det tar en del av min tid annars..jag tycker bättre om att prata än att jobba..det är ett problem när jag har det här att göra..

Det värsta är att EM-finalen ligger i farozonen nu..det kan bli knepigt att hinna hem i tid, därför undanber jag mig sms om hur det går, om de där jävla tyskarna eller spanjorerna...vilket lag ni hållit på får jag ändå reda på när reprisen går klockan 12 inatt (det är natt till måndag, jag tror inte jag somnat innan kl.2 nån sådan natt i år..)..

Det är också en anledning till att jag är på jobbet..hade jag inte åkt hit hade jag antagligen legat och ångestat över prislistorna så jag inte kunnat sova ändå..sen hade jag gett upp vid femtiden på morgonen och åkt hit utan en sekunds sömn..det blir bättre såhär..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lovar att inte sms:a... Men jag måste bara säga att jag håller på Spanien. Någon gång måste ju undantaget bekräfta regeln. Eller hur?

Lycka till, jobba inte ihjäl dig!



Postat av: Jerk

Då kanske det finns en liten, liten chans att jag vinner drömelvan iaf ;)

Det är nog inte själva jobbet som tar livet av mig utan min oförmåga att ändra i en excelfil som snart får mig att hoppa framför tåget (lär jag mig hur man gör kan jag bli klar idag, lär jag mig inte är det typ 10-15 timmars jobb (minst) kvar)..nu ska jag googla excel-tips..

2008-06-29 @ 17:25:28
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Aha, du har fortfarande chans alltså. Då ska jag hålla tummarna för att du förlorar! ;-)

Skulle hjälpt dig om jag vore bra på excel, men är en medelmåtta tyvärr. Hoppas googlandet hjälper. Snabbt!

Kram.

2008-06-29 @ 18:09:29
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: beerbelly

Trist med helg jobb men bra att du tar ditt sociala ansvar och bidrar med så mycket du kan ;)

Får hoppas på bra match och att du kan ta ut felxtiden en annan dag.

2008-06-29 @ 18:20:04
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Åsa: Tack, det kommer nog göra underverk..det hjälpte, ett tag hade jag och excel en riktigt bra relation :)

BB: haha..hoppas också matchen blir bra, för mig blir det reprisen inatt..

Tyvärr räknas flextiden bara mellan 6:30-18:30, måndag till fredag, så jag får nog ingen nytta på så sätt, annat än att jag nu har en sportslig att bli klar nästan i tid..

2008-06-29 @ 21:00:10
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback