Jag är inte i fas med min kropp..

Det blir alltmer tydligt..min kropp och mitt undermedvetna förstår min faktiska ålder..jag är inte i närheten av det..jag tror fortfarande jag är en obstinat tonåring när jag ligger och drar mig fast dotra vill ha frukost..imorse när jag tittade upp från sängen sa hon "Idag väckte jag dig inte iaf"..hon är söt dotra..
Jag försöker åtminstone hänga med musikmässigt..min klädsel tyder på fattig tonåring..jag dricker mjölk till maten..vägra klippa mig i en vuxen frisyr...låter skägget växa, som för att bevisa att jag har skäggväxt, trots att det blir gråare och gråare..

Men i övrigt..jag lever fan som om jag vore en tvåbarnsfarsa i förorten..sitter hemma och tittar på tv varje kväll, ser fram emot helgen när det blir dags att äta lite finare (älgbiff då)..när det blir firmafest släpper jag alla hämningar och uppför mig som en tonåring som hittat nyckeln till fars spritskåp...även kroppen har antagit formen av en tvåbarnsfar...det ser för jävligt ut med ölmagen, som inte är någon ölmage eftersom jag aldrig dricker..

Vad är det frågan om? Jag verkar helt hoppat över den där åldern när man är halvvuxen...antingen är jag i yngre tonåren eller så är jag fyrtio..sjukt är det..riktigt sjukt...

Min förhoppning om 2009 (ja, 2008 är över, jag är fet som ett svin och fattig som en kyrkråtta) är att jag ska lägga mig runt 20-årsåldern..med andra ord..har börjat få lite pengar och sen en kropp som man törs visa upp på andra ställen än familjestranden..det är målet och bara nästkommande vecka och chokladen är slut ska jag börja jobba på det...då är det tillbaks till träningen och säga nej till allt möjligt som kan verka roligt (allt roligt innefattar alkohol och alkohol kostar)..

Varför jag inte börjar den här veckan? Fotbolls-EM, två matcher varje dag (och olika tider..det finns absolut ingen tid över för träning) och så har jag lovat bort mig till O'learys imorgon redan..och det kan bli någon öl på tisdag..så vi börjar när nästa vecka är över..

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Bra att du påminde mig. Måste köpa några öl imorgon så de är välkylda.

Vet du något ställe som kör bra storbild utomhus?

Gäller nog de andra matcherna mer iofs. Sverige blir för viktigt för att riskera att missa.

Ha det gött!

Postat av: Åsa

Jag tror jag koncentrerar mitt tittande, (kör på radion annars), på Sverige tills det börjar dra ihop sig!

Pröva det. Du kan ha en mp3 med radio på spinningen. Ingen som ser det! ;-)





2008-06-09 @ 00:07:20
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

BB: Mja, På Skeppsbron ska de ha någon storbild, med plats för 4000 personer, sen verkar det vara något i Kungsan from imorgon och jag har för mig att jag läst något om Rålambshovsparken också..lite osäker faktiskt..vad gäller Sverige behöver jag nog ett gäng öl för att stå ut..jag är livrädd för att Sidleds-Danne får spela..får han spela blir det ren sprit..



Åsa: Radio? Du bist krank, som de (kanske) skulle säga i EM-länderna..inte en chans..är redan sur över att dotra har skolavslutning mitt i EM (jag missar Tysklands nästa match..suck..)..EM är viktigare än min hälsa :)

2008-06-09 @ 09:03:35
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: beerbelly

Tack.

Där håller jag helt med dig! För pinsamt att han ens är med i truppen. Såg en intervju där han jiddrade om att han aldrig varit så nära ordinarie startplats som nu. Brr. Tror inte jag klarar att kolla alls om han ska in på plan. Jag vill ju se henke som mittfältare istället. Håller med zlatan pöjken också. Stor och Sebastian borde få spela. Framförallt långt innan sidleds..

Ha en bra dag!

2008-06-09 @ 09:48:44
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Ärligt talat så finns det ett par spelare i mitt korplag jag hellre ser framför sidleds-Danne (okej, lätt överdrivet), men det är sanslöst att han hela tiden kommer med..han måste vara en väldigt bra "trupp-spelare"..får han spela vette fan om det går att titta..inte utan 3 promille i kroppen iaf..

Det hade varit roligt att se Stoor spela, men jag tror det dröjer till hösten innan han får chansen..jag har nu gått in i fasen där jag tvivlar på att nån spelare i Sverige ens kan slå en simpel passning rätt..

2008-06-09 @ 10:39:36
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: beerbelly

Hehe det värsta är att jag också hellre skulle se en spelare från ert korplag. Då kan man åtminstone ha ett avlägset hopp ända tills man ser honom i aktion. Du har nog tyvärr rätt med Stoor. Trupp-spelare vafan bär han de andras utrustning till bussen eller något. Det är landslaget ffs. Inte klasskampen.

Jepp en passning är nog för mycket att hoppas på. Gäller att komma ihåg öl ja.

Ha det gött!

2008-06-09 @ 13:41:34
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback