Jag håller på dig pappa..

..tur det, annars blir det inget godis till kvällen...var mitt svar till dotra inför innefotbollsmatchen...vi vann med 2-1..

Vädret hindrade en utflykt till Stadshagen idag..kanske nästa vecka..det blev en kort busstur till Eriksdalshallen istället..handboll..Bajens damer mot Eslöv...Eslöv suger enligt dotra..fast domarna var väl lite mer snett ute idag..

När Bajen i andra ledde med 16-14 vände sig dotra till mig och sa "Det kanske är vår dag idag, pappa"...så sött..så stolt jag blir och när hon står och viftar med flaggan skriker "Kom igen nu Bajen!" spricker jag nästan..

Nu är hon utslagen på madrassen..hennes favorit Linda Bengtzing gick vidare..hon skrek rakt ut när det var klart..skönt att se passionen..

Passionen var även något som jag tyckte Bajen visade idag..jag saknar den nästan jämt när jag tittar på damidrott, men i handbollen finns den..tufft spel och vilja..sånt älskar jag..sen att jag inte förstår en sport där man gör ett bra jobb i försvaret om man begår regelbrott är en annan sak..

Blev förresten inte Lasagne idag..blev köttfärssås och spagetti...ganska lyckat..mycket grönsaker till och dotra tyckte om det..och jag har 4 matlådor till veckan..

Förresten, under handbollsmatchen säger dotra "Jag tror jag ska börja med handboll, sen när jag blir stor kan jag spela för Bajen"...

Vad säger man? Hur svårt kan det vara att uppfostra ett så underbart barn??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback