Me & Jesus...

image69

..och en öl...
..som följdes av flera och slutade med att jag oroligt började räkna på om jag hade nog med pengar för bussbiljetten till Mora idag..nu var det här i fredags..och pengarna räckte precis..blev någon tjuga över...tur att stället stängde tidigt, även om jag har för mig att de fick mota ut mig sist som vanligt..

Att det gick så mycket pengar beror nog också till del på att jag tog fler ölbeställningar än storebror..så kan det gå om man är törstig tydligen..
Trubaduren i bakgrunden var norsk, han blev överraskad när jag önskade "Splitter pine"..älskar sånt..får mig att känna mig speciell..
Åt där gjorde jag också...först fläskfilé med grönpepparsås och lite senare en toast...
Lite lustigt då att jag tackade nej till att vara Toast master på kusinens kommande bröllop (och eftersom jag ändå tjatat så om alla som är på smällen så kan jag väl skriva att den blivande frugan också är på smällen..så kusinen har skaffat sig en hund..så det blir jämvikt..två barn, två jakthundar..)...
Alla övriga i jaktlaget verkar också skaffa hund, så det ser ut som att jag blir ensam att sitta på pass om ett år..resten är hundkarlar..
Kallt var det också..en bit över -20 ett par nätter..

Fast först var vi hemma hos storebror..men det skrev jag ju..i övrigt gick helgen i vilandets tecken..jag tappade rejält i mitt stegsnitt och ligger nu precis över 11000 steg...sopigt, men behövligt med vila...

Om det var snö i skogen? Innan jag och storebror förlorade oss i alkoholångorna hos honom följde jag med till kyrkogården för han skulle tända en maschall på sin farfars grav (vi är halvbröder) och när vi gick där längs gången stannade han plötsligt
- Här borde den vara, tror jag..
Alla gravstenar längs gången fanns under snön..får hoppas han firade rätt människa...vi kom iaf överens om att när vi dog skulle gravstenen vara minst 1,5 hög..utifall...sen vill jag ha en häftig titel också..trafikbilsförare, eller något liknande..supportingenjör..skittråkigt..hemmansägare funkar iofs..

Och mest av allt hoppas jag att ingen såg mig på vägen hem från puben...först gav jag lillebror de återstående ölen i kassen med orden "Du ska gå på efterfest", sen började jag vandra hemåt i den kylslagna natten, slog på mp3:an, Hästpojkens knarkpop började låta i hörlurarna och jag sjöng med..och hoppade...och agerade som om jag var med i en musikvideo, ensam på länsväg 297...försökte få med kossorna på vägen hem utan att lyckas..skrek ut "Det var jag som sluta lycklig, å det var jag som hitta hem"...om någon såg mig så är det väl dags att emigrera på allvar...

Så fort cigarettröken gått ur kläderna kommer jag längta dit igen...

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Fajen det är ju de hemgångarna man saknar när man är i städer. Låter riktigt gött.

Postat av: Annika

Avis! det vill jag ju också göra och lyfta armarna och
skämma ut mig totalt där :) Just nu kan jag bara boxas i luften och kisa samtidigt som jag skriker "AAAAADRIIIAAAAN", din trappa ägde liksom ut det...

2008-03-25 @ 00:30:51
URL: http://www.TheAnnika.blogg.se
Postat av: Jerk

BB: Mja, själva hemgången var väl rolig..om ingen såg mig :)

2008-03-25 @ 14:13:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Theres

Snyggt foto. Undrar vem som tagit det:)

2008-03-25 @ 18:41:04
Postat av: Jerk

Ja du, vad jag minns behövde hon bra många försök på sig för att inte få bilden så suddig iaf ;)

2008-03-25 @ 22:19:40
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback