Bajen e Bajen e Bajen...

Lortdomare, lortmatch, lortlag, lortpublik, lortstad...

Typ så kändes det..den förbannade förlängningen hade vi sluppit om inte Bajen rånats på en straff när det stod 4-2..det var mer straff än Klebbans utvisning, men domaren höll sämre klass än publiken...

Och jävlar vad hungrig jag var..men tack, förlängning också..jag var hungrig innan matchen började..nu blev det lämpligt med slut på matchen söderut och paus i handbollsfinalen...

Såg ni handbollsfinalen? Ifjol gnällde Skövdetränaren (sorry Åsa, men han gnällde och framstod som en extremt dålig förlorare) om att Bajen minsann fick spela i sthlm och buhu vad synd det var om Skövde..
Hörde ni handbollsfinalen idag? Den spelades i småstaden Göteborg..Sävehof hade hemmaplan..hörde ni det? Näe, Bajenfansen var de som hördes..det kvittar var finalen spelas, Bajenfansen hörs mest ändå...

Snart är det dags att jobba igen..jag är gruvligt trött på att alltid gå ner mig i januari-februari..ständigt denna nedstämdhet och uppgivenhet de månaderna och jag får betala för det nu...trots mer än 12 timmar plus i april ligger flexen fortfarande på minus..så jag kan inte flexa imorgon..jag ska ju ta flexdag på dotras skolavslutning..det hade varit skönt att vara ledig imorgon...städa klart och sen koppla av resten av helgen..

Näe, jag ser egentligen inget fel på att vara en dålig förlorare..så länge man är Bajare är det okej..jag är själv en riktigt dålig förlorare...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis till SM-guld i handboll! Det är stort.
He, he. Tur du inte hörde vad jag sa efter finalen förra året. Då hade Blombäck (Skövde-tränarn) framstått som en ödmjuk och sympatisk människa med gott sportsmanna-sinne.
Bajen-klacken är enorm. Jag såg nog ut som tjuren Ferdinand när jag smög in på Globen förra året. Den klacken äger!
Nu är det sängdax. Tror jag drömmer om Jansson... eller Åström var det ju.

Postat av: Jerk

Det är lugnt Åsa, jag hade låtit likadant om det varit jag antar jag :)

2008-05-01 @ 21:40:35
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback