If I were a rich man...

Jag är för vek...lite snor i näsan och jag blir hemmavid..
Som idag alltså..förkylningen tog sig aldrig under helgen, det var först de sista skälvande timmarna av augusti som det började bli riktigt jobbigt..och det eftersom jag efter att ha lämnat dotra på bussen tog en promenad hem och kände mig rent frisk...det har gått över nu..

Nej, det är inte synd om mig..jag tror inte jag kommer att dö..jag har en förkylning och jag ids inte spendera 45 minuter på tunnelbanan och sen sitta och snora på kontoret en hel dag..jag blir friskare fortare om jag stannar hemma (här och nu hade det varit alldeles underbart om jag tillhört adeln på jobbet och kunde ha jobbat hemifrån, men sån tur har ju inte jag..)...så nu fuckar jag upp även november pengamässigt..skönt, jag var rädd ett tag att den månaden faktiskt skulle se hygglig ut rent monetärt iaf..

Försökte med min vanliga metod för att må bättre först..sova ut och sen dra till jobbet..men kände att jag inte orkade med det idag...jag är sjuk, jag ska vara hemma. Kanske jag inte smittar ner en massa andra människor nu också...come to think about it, jag borde få extrapengar istället för att straffas med karens eftersom jag stannar hemma och inte smittar resten av kontoret, alltså, det är bara jag som drabbas..hade jag gått på jobbet kanske 5 till hade drabbats och det hade företaget förlorat mer på..jag har sparat pengar åt företaget ochvad får jag för det??

Nu ska jag ägna mig åt dag-tv och självömkan...det är de positiva sakerna med att vara sjuk...

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag attackeras av förkylningsvirus från alla håll här. Inte bara från din blogg utan från tre kollegor också. Har jag inte lite ont i halsen?

2008-09-01 @ 12:40:05
Postat av: Egoina

okej.. haha, ja.. man lär sig ngt nytt varje dag sägs det ;)

Postat av: Annika

Krya på dig!

2008-09-01 @ 16:25:42
URL: http://theannika.blogg.se/
Postat av: Jerk

Blingis: visst är det så, du måste nog stanna hemma och bota det med glass och dagtidssåpor :)



Annika: Tack så mycket, jag ligger inte för döden direkt så jag är nog uppe och hoppar om ett par dagar..

2008-09-01 @ 17:31:29
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Suck... En liten förkylning!? Upp på tårna bara och låtsas som inget. Tänk på mig som fick tandvärk i går! Vad ger du för det?

Mår du bättre? Hoppas det! ;-)

2008-09-01 @ 21:14:21
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Spader Madame

Men det var trist!Krya på dig och passa på att kolla vad som händer i Hem till gården några dagar nu!

2008-09-01 @ 22:40:18
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Åsa: Du är då alltid ett jäkla stöd..jag gör detta som en tjänst till de på kontoret, så de slipper bli smittade..Man har väl aldrig blivit tackad för att man sliter ihjäl sig när man är sjuk?



Spader M: Blir hemma imorgon också, sen räknar jag med att vara på benen igen..det är bara en förkylning, men den går över snabbare om man ligger på soffan och kollar på hem till gården :)

2008-09-01 @ 23:21:30
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Japp - jag är den stödjande uppmuntrande typen. ;-)

2008-09-02 @ 09:35:17
URL: http://vindvirvel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback