Redan??



Det är dags nu igen...en vecka där jag får låtsas vara man, gå omkring i blodiga kläder, dricka öl, höra jakthistorier (som har blivit än mer fantastiska sen ifjol) på dialekt, bli utslängd från kusinens jaktkoja alldeles för tidigt som vanligt, sitta ute i skogen och förbanna regnet samtidigt som jag försöker få fyr på elden, få fyr på elden lagom i tid till jakten är avslutad, förklara för övriga att jag inte är lat bara bekväm, prata dialekt (som jag tror är Sörsjömål, men antagligen bara någon konstig hybrid a´la Masjävlar) och slutligen sitta 10 timmar och stycka kött samtidigt som lillebror för fjärde året på raken råkat ut för någon helt otrolig åkomma..

Tidigare idag har jag införskaffat nödvändig proviant för att överleva en vecka i skogen (på bolaget, på onsdag är det min rödvinskväll för året..har även köpt ett par limpor och grillkorv)..förhoppningsvis finns det rökt älgtunga kvar uppe i skogen eller åtminstone ett rökt hjärta borde det finnas..jag är ätit lunch där Spader Madame brukar sitta på after work och spana efter lammkött..jag har bestämt att vi ska köra en hockeyhelg i november i sthlm med Mange och Dalle (ser fram emot det)..Mange har visat bajs som han fotat på postrundan...snart blir det en sista runda på byn så lillebror får proviantera och sen drar vi norrut...

Ja, seriöst..de senaste tre åren har han knappt närvarat på köttdelningen pga olika orsaker..
För tre år sedan fick han en inflammation i en tand så halva ansiktet svullnade upp och han låg mest i bilen och sov..

För två år sedan stack han kniven i tummen i början av dagen och var sedan inte med något mer..det blev ett stopp i Sälen på sjukstugan en timme innan vi kunde fortsätta ner till byn, sen låg han och såg på tv och skrattade medan jag och mor satt och slet med köttet till två på natten..

Ifjol drog han på sig en rejäl förkylning så för att inte kontaminera köttet satt han mest och såg på..vi väntar ivrigt på att se vad han ska hitta på denna gång..

Nu har lillebror packat klart, dags för mig att göra detsamma..

Vi syns om lite drygt en vecka..det är dåligt med el och trådlösa nät ute i jaktkojan...

Kommentarer
Postat av: Spader Madame

Du har fått en utmärkelse hos mig!



http://spadermadame.blogspot.com/2008/09/spader-och-favoriterna.html



Välkommen att kolla!



2008-09-05 @ 17:11:11
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Blingbling

Hahaha, god jaktlycka min vän. Var det inte din bror som sköt så där galet mycket älg ifjol? I år är det din tur.

2008-09-06 @ 08:06:22
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Blue

Guess what!!!



Tro det eller ej... men du har en liten fin nominering ligger o väntar i min blogg.



Japps, en utmärkelse

2008-09-14 @ 21:41:51
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Jerk

Spader M: Tack så mycket..men inte ska vi väl tro att det slutar positivt ;)



Blingis: tack, det hjälpte väl inte..och jo, bror min sköt ju tre tjurar på 5 minuter på måndagsmorgonen ifjol..i år sköt han bara 1, så han har tappat lite..det blir att ta nya tag om 4 veckor :)



Blue: Tack, tack :)

2008-09-15 @ 22:19:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback