Tyskland skakas av kärnkraftsskandal..

Jag blev hemma en dag till..kände mig inte alls pigg och kry imorse.....det känns bättre nu, även om halsen är fortsatt skum..det är inte så att jag har ont i den utan mer som lite "sore" är ordet jag skulle använt om jag varit engelsk..nu orkar jag inte riktigt kolla vad det betyder, det får funka helt enkelt..

Imorgon ska jag däremot till jobbet...jag misstänker att  det ligger en hel hög med mail i inkorgen nu (eller vet snarare, det var sportquiz-tävling igår så jag loggade in en snabbis på webmailen..)...blir väl ganska svårt att komma ikapp, men får försöka lite iaf..se om jag kan hinna med några mail..sen drar jag till byn imorgon kväll...en vecka ute i skogen-skogen väntar..

Något som jag funderat på nu när jag haft så mycket dötid den här veckan är köket..jag tror jag har hittat ett ställe där jag skulle kunna ha diskmaskin..så nu är väl frågan om jag ska lägga ner 100 000 för att renovera köket så jag kan köpa en diskmaskin och flytta micron från fönsterbrädet eller om det börjar bli dags för mig att flytta?

En annan sak som slagit mig (det är väl ingen nyhet direkt) är hur bra jag ska skulle klara av att vara arbetsfri..jag trvis med att sova tills jag vaknar...ligga i soffan en hel dag och inte göra något..hade det inte varit för att jag snorat ner hela lägenheten hade det här kunnat vara mina bästa dagar den här sommaren..
Jag är en av dem som mer än gärna utnyttjat ett friår om möjligheten fortfarande funnits..
Det är bara ett problem..pengar..jag skulle inte överleva som arbetslös...jag skulle inte klara av ett friår, det ger för lite pengar, så jag är fortsatt beroende av att kliva upp när klockan ringer varje morgon för att förtjäna mitt uppehälle, men jag vägrar ge upp och fortsätter spela Lotto varje gång jag har råd för då finns den lilla, lilla möjligheten att jag ska vinna drömchansen och kunna få mig ett liv på soffan utan arbetets förpliktelser..

Vi får hoppas jag vinner någon gång, för jag är verkligen en som klarar av ledan, som står ut med att inte ha någonting att göra..till skillnad från andra mångmiljonvinnare som fortsätter arbeta och inte ger sämre lottade chansen att få ett hyggligt jobb...

Kommentarer
Postat av: Erika

Sore...kanske öm?

Postat av: Jerk

Öm..hmm..nja, nästan men inte riktigt det heller..bra försök :)

2008-09-03 @ 21:51:47
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback