Ett inlägg till direkt..så Blingis har något att läsa..

Resan hit var förresten inte mödan värd..

Det började redan i Skanstull..ett tåg stod inne på perrongen, jag hann till de första dörrparet..men det dög inte åt mig, jag skulle bums gå till det andra..precis när jag kommit dit började varningsljudet och dörrarna slogs igen..nåja, det går att överleva, det kom ett nytt tåg en minut senare och det var inte direkt så att jag stressade mig fram..no no, att springa för att hinna med ett tåg är inte aktuellt för mig..

Väl på T-centralen var det bara att positionera sig på perrongen för att få en bra plats på tåget mot Akalla..gott så..fick sitta i färdriktningen närmast fönstret på höger sida..precis som jag vill..

När jag kom till Kista var jag som vanligt en gentleman och lät en dam gå före..då hon började gå ut genom dörren började varningsljudet och dörrarna började stängas..jag fick skynda mig klämma in armarna emellan och bända upp dörrjävlarna..Aldrig i helvete att jag ska behöva åka till Husby och sen vända tillbaks..hur jävla pantad är en chaufför om han börjar stänga dörrarna när folk fortfarande går av??

Mitt nästan glada humör förvandlades direkt till ett uruselt och det blir inte bättre när varenda idiot var i rulltrappan..ställer sig mitt i så jag får klämma mig förbi på vänster sida..du blonda tjej som vägde 50 kilo, på vilket sätt behöver du större plats än jag i en rulltrappa? Är du bror med muppen som körde tåget? Stå till höger, gå till vänster..varför är det så förbannat svårt?? Det finns så mycket idioter som inte förstår det att det är otroligt..eller finns det 10 stycken i hela 08-land och det är alltid ute samma tid som mig?

Det var lika igår kväll på väg hem..ung tjej igen..står till vänster..får hon för lite uppmärksamhet eller vad är problemet??

Kommentarer
Postat av: Annika

det skulle behövas någon form av körkort för att vistas i kollektivtrafiken vid rusningstiden. Själv missade jag bussen pga alla dessa människor som älskar att sprida ut sig och sen helt utan orsak stannar upp (ofta i vanliga trappor!)och på så sätt blockera vägen.



Postat av: Jerk

Jag förstår inte hur folk inte kan förstå? Ok om man kommer direkt från skogen och aldrig åkt rulltrappa, men redan andra gången fattar man ju..här är jag fördomsfull och anser att yngre tjejer och medelålders gubbar är överrepresenterade i de här fallen..

De som stannar till precis när de klivit av rulltrappan är ju för gulliga..som om det inte är 100st till på väg av..

2009-02-11 @ 13:15:06
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Blinbling

Tack! Du anar inte vad glad jag blir :D Fortsätt skriv. Minst tre inlägg om dan hehe.

2009-02-11 @ 15:27:18
Postat av: Jerk

Det blir tufft, men jag klarade det idag iaf :)

2009-02-11 @ 17:23:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback