För 156 år sedan lystes staden upp..men ännu större saker hände för 9 år sedan..

Förresten..när vi ändå är inne på jobbrelaterade saker...
Idag är det exakt nio år sedan som jag försov mig och missade anställningsintervjun, för ca 9 år & 1 timme sedan ringde jag till HR och förklarade att jag inte kunde komma...ångesten var väl närvarande, men det löste sig..en patetiskt dålig telefonintervju senare under dagen sen åkte jag på torsdagmorgon till Hufvudstaden och provjobbade i 1,5 dag innan jag fick jobbet..

Ja men vaddå? Hur lätt är det att kliva upp halv sex på morgonen när jag normalt gick och la mig vid 3-4...och jag lyckades ju på andra försöket...en får se det positivt..att jag sedan lyckades med att försova mig även på fredagen när min chef skulle hämta mig beror enkom på ett dåligt fungerande reseväckarur (eller en oteknisk mupp som inte kunde ställa in alarmet kanske)...jag fick jobbet iaf..jag fick en tusenlapp mer än jag begärde i lön (förstå hur rövknullad jag blev där..och hur naiv jag är när det kommer till löner..)..

Nåja, 9 år senare sitter jag här och genomlider ytterligare en lågkonjunktur...jag är som sagt immun mot nedskärningar..eller det verkar nästan så..något som Tant brukar kommentera med att jag sitter i en skyddad verkstad...inte riktigt, men jag har hela tiden varit nog ofarlig för att inte hota någon högre upp och alltid nog viktig för att jag behövs kvar...

Mot 9 år & 1000 gråa hårstån till?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej-å-hå......jobba på :) hoppas du haft en bra dag..

Postat av: Jerk

Nja, två kollegor blev uppsagda idag, så det var väl sådär..

2009-02-09 @ 22:54:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback