Jamen, välkommen tillbaks då...

Jaha, då var det roliga för 2009 slut...nu väntar jag bara på sommarsemestern...typ...

Lägenheten fortsätter vara svinkall så natten spenderades på soffan i full mysmundering under en filt..ärligt talat, jag hade aldrig somnat om jag lagt mig i sängen...det här var ett betydligt smartare sätt och det funkade..rejält dessutom..

Eder Jerk var på jobbet redan kvart i nio imorse, trots att det var första arbetsdagen på två veckor, trots att dygnsrytm vänts till en tonårings (vilket för övrigt är min naturliga dygnsrytm)...

Dagen hittills har börjat med att jag förkastat allt om att det varit kallt i sthlm..-11..löjligt...nu ska den fortsätta med att jag gör en storvulen plan om hur jag inte ska behöva jobba mer än högst 5 år till innan jag tar pension...det måste finnas ett sätt för det, att behöva göra våld på sig själv 5 dagar i veckan är för mycket..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är tillbaka till civilisationen! Trevligt.

God fortsättning på 2009.

Den där storvulna planen kanske du kan pränta ner när du kommit på den. Kan hända jag snor den rakt av. ;)

Postat av: S

Ja visst fan är det kallt i lägenheterna nu. Dunno när ditt hus är byggt, men det här är fr 30-talet och föreningen verkar göra allt för att hålla hyrorna nere... jag har vantar med avklippta fingertoppar, dubbla tjocktröjor, fleecebyxor och sockor... sover gör jag med full mundering även det.



Fördelen är förstås att man inte upplever temperaturen utomhus som speciellt kall... differensen är minimal.



Rent vansinne.

2009-01-07 @ 10:11:03
URL: http://dsm.blogg.se/
Postat av: Spader Madame

Ja, jag har i alla fall varmt inomhus! Utomhus har vi det så kallt som vi förtjänar här hemma i lilla byn! Fy -17... Här jobbas det på så kommer man att somna stående! En trisslott i veckan kanske kan rädda den tidiga pensionsavgången -annars vet jag inte... charma någon rik tant?



Hoppas att alla dina drömmar kommer att slå in, detta underbara år 2009!!

2009-01-07 @ 13:20:00
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Blingbling

Hos grannen är det varmt å skönt. Jag tom måste öppna fönstran då och då för lite svalka.

2009-01-07 @ 16:04:25
Postat av: Anna

Inga Isbjörnar i hallen ? Det trista för karlarna när det är så där kallt är att det blir gärna "VM i pittkrympning" ?? fast det gäller inte dig skulle jag tro...;)

Nu skulle du haft en sängvärmare modell 2 bent då hade du sluppt soffan..

Kul att du är åter!

2009-01-07 @ 16:41:51
Postat av: Jerk

Åsa: Tack, tack..men om jag kommer på den så håller jag den för mig själv..endast jag ska få njuta av evig ledighet :)

God fortsättning ändå ;)



S: slutet av 20-talet tror jag huset byggdes..och det är iofs skönt..de två minuter jag tar på mig att gå till tuben känns mycket lättare, men det är inte riktigt värt det ändå..jag vill ha varmt i kåken..



Spader M: bah, -17..vi blev glada uppe i skogen när den närmade sig -17 ;)

Det är ju det där med att charma..inte riktigt min grej..får väl köpa trisslotter istället..

Om alla mina drömmar slår in så kommer det vara vår i 08-land till helgen :)



Blingis: Men, det beror ju på att du är så het..de andra lägenheterna i ditt hus är nog lika kalla som min..



Anna: Näe, min kan inte bli mycket mindre, men jag har laddat med sockerbit och pincett för säkerhets skull..

Problemet med den tvåbenta värmaren är att hon oftast är utrustad med mun och stämband också ;)

Tack så mycket...

2009-01-07 @ 17:48:46
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Anna

Hallå? stressigt idag? Du har väl överlevt bilden igår?

Blir lite orolig när du inte skrivit nåt ;)

2009-01-08 @ 14:20:40
Postat av: Jerk

5 möten hittills idag..nu ska jag börja jobba..så, ja..något stressigt..

2009-01-08 @ 15:46:10
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback