Tobbe trollkarl & Jarpa

Jag är så grymt less på delar av publiken, de som kompenserar storleken på sitt könsorgan med att bua ut killar som kämpar och sliter och gör sitt bästa för Bajen, de buar ut de som kämpar, men spelare som ser mer än lovligt loja klarar sig..det är så jävla pissdåligt..ungefär som matchen idag..den var pissdålig, första 30 minutrarna bjöd väl på en snygg kombination..det var allt..
Det var så att jag skämdes för att jag tog dotra med på matchen, jag ville gå hem i halvtid och dra täcket över mig, men gjorde givetvis inte det..

Jag stannade bland annat tack vara Tobbe trollkarl. Hade inte han tagit duellen med Trollhättans målis i 42:a minuten hade inte Linus kunnat nicka in 1-0..vill bara påpeka det för de som inte begriper sig på fotboll..även om jag skrek på Maic för att han inte sköt utan lättade bollen till Linus..
Fram till 1-0 måste jag säga att den som spelade närmast sin kapacitet av anfallarna var Tobbe trollkarl..han hade iaf några rätt..
Tveksamt om han får några plus från mongona som buar ut honom under matcherna dock..det såg antagligen inte hans insats..tänk de omvända, Castro hade startat. Castro hade inte tagit duellen med målisen..och hade övriga laget spelat så sopigt som de gjorde hade det antagligen varit 0-0 och värsta visselorkanen vid halvtid..

På vänsterkanten sprang Jarpa upp och ner hela matchen, ser mongona på läktaren det? Nope, det ser ett felpass grabben gör och tycker det betyder att han var värdelös i 90 minuter..eftersom Maic noggrant undvek att hålla kanten under hela matchen hade Jarpa fri väg hela tiden..enda gången Maic höll sig på vänsterkanten åkte han på en tryckare så han låg vid reklamskyltarna ett par minuter..
Jarpa passade till 2-0, som Linus gjorde..perfekt pass på läppen, Linus gjorde det också bra vid det målet och placerade sig perfekt.

Sen bör man ifrågasätta solnatattaren återigen..varför Dahl och Bojassen samtidigt igen? Har han inte tittat på en enda match Bajen spelat i år? De funkar inte ihop..begriper inte varför det är så svårt att se? Till och med jag ser det, varför? Hur kan man vara så korkad och ändå klara av att öppna en dörr??

Angående Tobbe trollkarl & Jarpa, en polare till mig ansåg att Charlie Davies var det sämsta köp Bajen någonsin gjort och att han aldrig skulle bli nåt..själv antog jag en lite mer vänta och se-attityd..den gången hade jag rätt..jag tror visserligen inte att Tobbe Trollkarl kommer bli något stort, men Jarpa kommer dominera vänsterkanten om något år om han får chansen..


Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Håller med dig till stora delar. Inte så lätt att ta emot en boll och passa den vidare om Dahl och Bojassen står typ 50 meter bort. Sema eller Castro borde varit innermittfältare i stället för antingen Dahl eller Bojan.



Men konstigt att Castro inte fick starta.



Jarpa har stor potential. Men det har Wikman också.

2010-08-02 @ 01:52:04
Postat av: Elin

Håller med dig oxå, trött på att delar av publiken ska bua ut "Tobbe trollkar" som du kallar honom. Jag tycker visst han kanske inte kan ta emot vissa bollar på rätt sätt och så... Som du säger dem ser bara alla fel han gör... Sen samma sak som du säger om Jarpa, där ser de ocå bara fel och inte när dem gör nått bra.... undligt alltså ;)

Postat av: Jerk

Cliffy: Du har antagligen rätt om Wikman, men jag är av någon sjuk anledning mer förtjust i Jarpa..kan ju vara för att han kommer från HTFF..



Elin: Nåja, vi på läktaren måste ju alltid ha en syndabock tydligen..min är domaren..det är alltid hans fel när Bajen förlorar..alltid ;)

2010-08-17 @ 21:33:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback