Trevligt sällskap, dålig fotboll och rena fynd..

Försökte gå upp tidigt idag, trots att jag gick och la mig vid 3-tiden igår natt..lyckades halvbra..vaknade redan tio i nio och tänkte perfekt, nu hinner jag duscha och käka frukost innan jag ger mig av..uppenbarligen tog den meningen 40 minuter att tänka för helt plötsligt var klockan halv tio..

Så istället för en skön dusch och mat i magen så blev det lite stress med att ladda kameran (som sen inte användes), klippa naglarna och sen väga och mäta sig (yup, klippte naglarna först..är väl inte dum heller)..näe, fortfarande tjock, trots att jag tränat en gång efter hälsoundersökningen..klä på sig lite fina kläder och så bege sig mot Söderstadion!!

Det var trots allt Bajendagen idag och jag hade en tipspromenadsandraplats (ett ord, inga särskrivningar här inte) att försvara från två år sen..missade förra årets..så nu var jag tokladdad, men först var det A-lagets träning..missade då början eftersom jag sov lite längre än tänkt, men att döma av uppställningarna i tvåmålsspelet så har konstapel blom & borg inte lärt sig någonting på de snart 5 månader som serien pågått..
Fast jag hade grymt trevligt ändå, inte direkt svårt när man har sånt förtjusande sällskap på läktaren..
Miss Bajen med mor var också där..
När träningen var slut drog jag mig mot utförsäljningen och köpte en tröja nr.10 till dotra och en tigerrandig åt mig..sen köpte jag ett par tröjor till som kostade 50kr styck..en som är för liten (men jag kommer ju gå ner nu när jag tränar, så den är för senare..) och en som jag kan ha till älgjakten..det har ju varit mitt problem i flera år nu..bristen på Bajen-attiraljer när jag sitter på passet..

Efter att ha spelat bort lite pengar på tipset och sänkt ett par cheeseburgare från Donken (frukost/lunch) gick jag tillbaks för att se på HTFF och när de försvarade serieledningen..gick ju sådär med det..dock hade jag turen att åter få trevligt sällskap i Miss Bajen och hennes mor..men det hade varit roligare om HTFF kunnat visa sig från sin bästa sida idag..

När matchen var slut tog jag ett tårfyllt farväl av Miss Bajen och hennes mor och började tåga över bron mot mitt kära Södermalm igen, passerade lägenheten och lämnade väskan med tröjfynden och gav mig snabbt ut mot världens vackraste ös gator för att ta mig till Kanalplan och det livsviktiga derbyt mot jyrgårn..damerna förlorade och det såg ut som om Matilda Agne, när hon låg kvar på gräsmattan efter slutsignalen, verkligen förstod att hennes årgång kommer bli historisk som det första Bajendamlag att ramla ur högsta serien..efter 23 säsonger i allsvenskan..för nu tror jag inte att de klarar sig..

Ger upp Serie A nu..Dara O'briain (fan vet hur han stavar egentligen..) är på TV4 komedi..låter kvällen glida mot natt och laddar för morgondagens mastodont tvätt..(och kanske, kanske ett besök på Kanalplan igen..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback