Ölsugen, sötsugen och..

Det bidde ett strandbesök idag också, trots den mulna himlen..min solitära livsstil har slutligen gjort att jag gått tillbaka i tiden och låtsas vara barn.. både igår och i förrgår höll jag på och lekte i vattnet, stod på händer och sånt..jag har blivit elva år igen..nästa gång jag är vid ett bad med hopptorn kommer jag sturskt gå längst upp, tveka i en halvtimme och sen med darriga ben och gråten i halsen känna skammen då jag tar stegen ner till ettan..

Jag har badat varje dag sedan i lördags (undantaget måndagen, då jag istället duschade i besvikelser på Söderstadion)..fantastiskt egentligen..det tog mig 10 år i sthlm innan jag började bada nykter..

När jag badat klart..ärligt talat, det var genommulet så det gick ganska snabbt..gick jag förbi Bajenshopen..Erik Norrlänning ska invigas i den magiska värld vi redan frälsta kallar Söderstadion, en biljett till cupmatchen på onsdag inhandlades. Passade även på att köpa födelsedagspresent till dotra (blev något så trist som presentkort och en tablettask, tänkte att hon skulle få välja grejer själv, känner mig osäker på storleken så..) i övrigt får hon väl en tv också (precis vad hon behöver, sitta still mer..). När jag satt på Folkets kebab och käkade frukost tänkte jag att jag gav mig nog hem för tidigt från Långholmen ändå..sen började det regna och jag tog genast tillbaka den tanken..

Hem, somna i soffan, vakna..se solen lysa och ölsuget kom som ett brev på posten (alltså förr i tiden, när posten kom fram som den skulle..).

Nu är solen borta, men ölsuget är kvar, så jag gick emot alla mina principer och öppnade en öl (Jenlain Blonde..aldrig hört talas om den), försöker nu få tag på någon stackare som orkar med mig en helkväll på stan..

Misslyckas jag blir det antagligen en repris av gårdagens patetiska afton..3 dvd-filmer, köpmat, chips och B&J..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback