Jag är så trött på den fria världen..

..den har förlorat alla värden..

Det är skrämmande ibland och inte särskilt underligt om en romantiker blir bitter i dagens värld..
Igår fick jag reda på att städerskan ska gifta sig till helgen idag fick jag reda på varför:
- Men, han skulle aldrig renovera min lägenhet om jag inte gifter mig med honom..
- Va? Du är väl kär i honom
- Nej, förut så, men nu tänker jag med huvudet..

Ridå..

Kvinnor alltså..ju fler dagar jag lever ju fler gånger ser jag hur många golddiggers det finns därute, dessa illvilliga kvinnor eller som Erik Norrlänning sa:
- Men Olga, du inser väl att det du gör nu innebär att du är ett så kallat praktsvin?

Vissa lurar till sig sex så de ska bli med barn (vissa har råkat betydligt värre ut än mig)..de slutar med pillret utan att säga något till pojkvännen och plötsligt står han där med unge på halsen och utan att ha någonting att säga till om..vissa gifter sig för att få något gjort, för pengar, för status..

Sen står man där och inser att det finns få, väldigt få kvinnor som ens är värda att titta på..jag är helt värdelös som människa, ändå känner jag mig helt plötsligt bättre än den andra hälften..tänker ni hålla på sådär hela tiden så kan ni gott ha högre lön..vi behöver pengarna för att hålla på och krusa för er hela tiden..

Som romantiker anser jag att världen är död..jag har alltid trott på kärleken, men jag börjar tvivla nu. Missförstå mig inte nu, kärleken för just mig har jag inte trott på, men att den finns och att det är den vackraste av allt, nu vette fasen..
Kan man vara en bitter romantiker?

Nåväl, som romantiker finns det iaf någon som bjuder upp, redan imorgon är det dags för nästa dans..över bron och skrika reservdansk..


Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Ja man kan nog vara en bitter romantiker ;)

Postat av: Jerk

Skönt..då kör jag vidare på det spåret :)

2010-06-04 @ 22:41:35
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Bittraste romantikern i modern historia har du här... :( Borde kanske diskutera det över en öl en dag. ;)



2010-06-11 @ 21:27:39
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Äh, det är alltid folk som försöker vinna över mig i det här och ändå är ni inte i närheten av att ha en chans..ungefär som Skövdes herrar i fotboll ;)

2010-06-12 @ 10:37:22
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback