Hur mycket skit ska man behöva ta???

Det var väl bara en naiv förhoppning att det skulle ske nån som helst förbättring idag..hoppet är det sista som överger en.

Men hur fan ska det kunna vända när seriens bästa anfallare (kanske spelare) blir skadad i slutet av första, när den som varit minst dålig på innermittfältet går sönder efter en kvart och när överraskningen som trots allt varit vår bästa mittback trasar sönder ena rövhalvan i början av andra..med andra ord något som kallas centrallinje i ett fotbollsprogram nära dig..

Det går ju inte..det går inte att det blir skador på skador hela tiden. Inte för att jag har något som helst förtroende för tränaren, han har hittills inte visat någon som helst känsla för någonting, men när halva truppen står på skade/sjukdomslistan så känns det mer än hopplöst..poängen är ju att det inte går att kräva något då..det betyder att det kommer dröja till långt in på sommaren innan vi upptäcker hur värdelös gnagaren är..

Johannes var helt strålande idag, det enda minuset var att han inte knockade den fege smålänningen..maken till sopa är det svårt att hitta..inte fick han ens ett gult kort för överfallet heller..det är såna spelare som man gärna ser trampa snett och sen aldrig mer kan kliva in på en fotbollsplan..det är inte tufft, det är ingenting annat än fegt och fult..

Domaren var helt kass..inte så konstigt egentligen..en säljare..ärligt talat..säljare?? En tjock sådan dessutom..han orkade ju inte med hela matchen..han började med att blunda för två straffsituationer åt bondjävlarna, sen vände han på klacken och blundade åt allt de gjorde..Carlos gula kort??
Stinsen vid norra var helt fantastisk och visade sitt dåliga psyke..först ignorerar han helsingborgssopans arm i ansiktet på Mauro (3-5 matchers avstängning om en Bajare gör det) sen efter ett gäng busvisslingar så blir han skraj för klacken och när Helg kör både boll och spelare över linjen blir det inkast till Bajen..fantastiskt..

Borde inte cancerfallet som gjorde målet egentligen fått två gula kort vid målet egentligen, först drog han av sig tröjan och sen provocerade han klacken..solklart egentligen, men inte om det är en tjock säljare som dömer..

Hammarby då? Ja, Johannes var ju bra...Tomten på topp missade några chanser..å andra sidan så hade han chanser den här matchen, men om jag räknat rätt så gick ett inlägg på 95 minuter till rätt adress och då kladdade Linus med bollen tyvärr..så förutom Johannes kan inte någon få godkänt..
Jag kan inte ens ge mina favoriter PFO, Simon & Mauro godkänt..Simon stod alldeles för mycket och väntade på boll..det finns ingen rörelse i laget..

Delar av klacken verkar vara direkt hämtad från mordor..varför sjunga om vårt lag i ettan? Går ni ens på de matcherna, publiksiffrorna tyder iaf inte på det..och bua och hålla på..skärp er..jag är nästan böjd att hålla med om avgå-ropen, men inte med den skadelistan..

Själv då Jerker? Hur skötte du dig?
Tja, min dotter blev visst lite rädd för mig en vända..när den fege smålänningen överföll Hopfen..annars började det bra..jag sjöng med i klacken..fast matchen kändes konstig..nåväl, mina utbrott i andra tyder på att engagemanget finns där iaf..och jag kastade åtminstone inget mot nätet, som en kille längre ner på familjeläktaren gjorde..
Men, det är något som fel och jag har analyserat det hela in i minsta detalj..jag har på mig fjolårets matchtröja..det måste vara det som är felet, så imorgon är det jag och dotra som åker till Bajen-shopen och köper årets matchtröja, förhoppningsvis finns Zulus nya singel där också och sist men inte minst ska vi köpa biljetter till matchen mot Väsby..dotra ska fan få se en segermatch i år..


Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

Jag tycker Mauro skötte sig idag och PF(O) i första. Hur mycket jag än älskar klacken hatar jag när man sjunger våldta-ramsor och när man ger det egna laget fingret. Håller med om Mordor-liknelsen. När PF(O) nästan tvingar fram laget för att ligga på knä framför klacken, det är då stödet krävs. Det är vi som är Hammarby http://www.youtube.com/watch?v=Ck-HAdpsmGU

Postat av: Jerk

Jag stod mest och tittade på Hopfen efter slutsignalen, han såg helt förstörd ut och det var han som var riktigt bra idag..

Jag kan inte ge någon utespelare godkänt, även om PFO och Mauro var bland de minst dåliga..David har också ryckt upp sig sen debaclet i ängelholm..

Får hoppas att både fans och spelare är på topp mot väsby..

2010-05-13 @ 23:53:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: hanna

haha din blogg var ju rolig att läsa, du är jämt så glá :)

Bara att inse Jerker Hammarby suger!..

2010-05-14 @ 12:02:38
Postat av: Jerk

Hanna, nu får du skärpa dig..du glömde kommatecknet efter "Jerker", som din svenska-lärare måste jag tyvärr ge dig IG på din kommentar.

Skit i tabellen, Bajen är bäst ändå!!

2010-05-14 @ 14:24:34
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback