flyter vidare..

I lördags hämtade jag mina mattor från kemtvätten..det var på tiden att de blev tvättade, var nog några år sedan..

Och nu så går jag omkring och bara tänker på hur de kommer att bli smutsiga igen..istället för att tänka på hur skönt det är att gå på dem nu när de är rena, förundras över färgerna (vitt, verkligen? Var den vit från början??)

Jag hade tänkt köpa ny soffa så småningom..den gamla är ful och sliten, så det är egentligen dags..bara ombyggnationen blir klar, men nu vet jag inte..

Jag är rädd att tänket går igen och sen sitter jag där med en ny soffa och vägrar ta av plasten, för då kan soffan bli smutsig..

Jag har till slut gått och blivit en gammal tant..fastnar jag för ett blommigt mönster blåser jag skallen av mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback