Man bland pojkar..

Idag på väg till lunchen mötte jag tre av mina kollegor..det var märkbart hur lätt det var att se vilka som var sörlänningar..

Först min chef, huttrandes i tjock rock, tjock mössa, handskar och rejäl halsduk..från Skåne..
Säljaren från västergötland kom i tjock rock och rejäl halsduk.
Applikationsingenjören från sthlm nöjde sig med en stängd jacka..

Sen jag, uppvuxen i Dalarna med rötterna i ett riktigt köldhål..höstrocken (köpt i England) helt öppen, skjorta under och sneakers på fötterna..

Man bland pojkar helt enkelt..

(vi undviker här helt teorin om att min bukfetma skyddar mig från förfrysning)


Kommentarer
Postat av: Erik-Norrlänning

Jasså har ni jacka redan.

2010-12-06 @ 21:29:02
Postat av: Jerk

haha..ja,jo lite vekt kanske..fast nu är det ju rena rama medelhavsvärmen här..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback