Söderstadion, Zinkensdamm..

En bit in i andra halvlek stod jag och svor för mig själv..ska jag nu behöva vara glad för att vi lyckas kvittera och får med oss en poäng hemma mot Tillberga??

Så blev det givetvis inte..jag är förbannad för att vi bara fick med oss en poäng hemma mot Tillberga..matchen var ju slut!! Det hade gått mer än 4,5 minut över tiden när de fick hörnjäveln..

Surt så surt, men jag skippade ändå att gå in i tältet och dränka sorgen..gick hem istället..för det är ju det positiva med min flytt till Hornstull, nu har jag gångavstånd till Zinken helt plötsligt..så det lär bli fler bandymatcher vad det lider..

Fast då ska jag försöka vara i tid..

Sen kan jag inte konstatera annat än att generalpuckot som stod strax bakom mig och skrek Psycho till Pelle Fosshaug en hel match borde fått en smäll i plytet..kan man inte uppskatta att en av världshistoriens bästa bandyspelare fortfarande håller på är man rent pinsam..

Sen är det klart..Fosshaug fick ju ett litet psykbryt när han åkte på sin andra utvisning, men det var ingenting som man inte ser på varje fotbollsmatch..Fosshaug är trots allt en bandygud..

Vidare så undrar jag var en del kallar domaren för zebra? Det finns verkligen ingen domare som ser bra...

Till nästa match hoppas jag att jag förstår varför domaren alltid lägger till 1,5 minut när han lägger till tid? (och för att vara petig och avsluta detta med min vanliga känsla för gnäll, så borde väl matchen i så fall pågått i 96 minuter?)


Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

Okej, så här. Matchen pågick i 96 (målet kom i 96:e). Annars ska tidstillägget vara exakt: http://hem.passagen.se/sorakerbandy/Bandyregler.pdf Forshaug må vara en legend men han är knäpp. Slutligen, det är väl gångavstånd från Skanstull till Zinken också?

Postat av: Jerk

men domaren blåste ju direkt efter målet och det hade inte sagts något om tillägg förutom de 4,5 minuterna..så jag är inte med på det..domaren var uppenbarligen från Blekinge (Sundsvall ligger väl där?)..fanskapet blåste väl också av innan det gått 96? Eller iaf, var det inte särskilt exakt..

Så knäpp är han inte att en misslyckad bänkvärmare behöver stå och skrika Psycho åt honom i 90 minuter (speciellt jobbigt är det att muppen som skrek trodde han var rolig..)



Näe, gångavstånd under vintern är högst 10 minuter bort..typ Skanstull-Eriksdalshallen..vi har kollektivtrafik av en anledning ;)

2010-11-07 @ 17:24:49
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Alla Smutsiga

Okej, jag var ju inte där men på radion sa dom att målet kom i 96:e så jag utgick från det. Om domaren hade varit från Blekinge hade vi varit säkra att det var korrekt för i Blekinge kan man bandy!

Postat av: Jerk

Tänkte mest på en annan domare då jag nämnde Blekinge ;)

2010-11-07 @ 22:13:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Alla Smutsiga

Jo, men jag ville gärna tro att du försökte framhålla Blekinge som bandylandskap...

Postat av: Jerk

hehe..njae, det tänkte jag väl inte direkt på..

2010-11-08 @ 22:29:08
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback