Patetiskt..

..jag finner inga andra ord för att beskriva den bisarra laguttagningen, att beskriva matchen..att det faktum att Linus stannar hela säsongen kanske gör att vi slipper kvala..kvala oss kvar alltså..

Men, skit i tabellen, Bajen är bäst ändå..nästa måndag sitter jag där på min träbänk och öser svordomar över domarjäveln som inte såg den glasklara frisparken 65 meter från min plats..öser galla på de där jävla värmlänningarna som bara filmar och spelar fult, samt jublar när Bajen slår tre pass på raken och ett av passen inte ger ett friläge till motståndarna..

Bajen är mer än en tabellplacering..Bajen är grönt och vitt..Bajen är sommar och vinter..fan i mig vår och höst också..på onsdag åker jag till Bajenshopen och köper biljett till cupsemifinalen, sen börjar jag spara pengar så jag kan köpa 2 säsongskort till nästa år och den nya matchtröjan (även om Kappas tröjor antagligen sitter som ett korvskinn på den här späckiga kroppen)..¨

Jag ger fan inte upp en chans att få skrika ur mig frustrationen 1 gång varannan vecka alternativt få känna riktig lycka under 90 korta minuter..mitt liv blir så mycket sämre när jag inte får finnas där..jag vill vara där..jag knarkar ångest under djupa suckar och märkliga huvudskakningar, jag skriker ut både glädje och förbannelse och jag är där jag helst vill vara just då!

Söderstadion är mitt hem och min borg. Bajen är min fru, älskarinna och eviga kärlek..


Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Verkar banne mig vara kärlek ;)

Postat av: Jerk

verkar inte bättre :)

2010-09-14 @ 12:22:24
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Karren

Kanske finns nåt piller mot den där sjukdomen

2010-09-15 @ 21:45:09
Postat av: Jerk

Tveksamt..tycker inte riktigt det känns som en sjukdom heller..

2010-09-15 @ 22:25:13
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Spader Madame

Du får mig att le! KRAM!

2010-09-16 @ 09:53:01
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Postat av: Jerk

Ibland vet jag inte om det är något bra eller något dåligt ;)

2010-09-16 @ 18:12:27
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback