Fantastiskt..

Tåget gick iväg som det skulle. Tåget kom in i tid till stationen i Borlänge, där var det dags för byte för vidare färd mot Falun..ja men, det är väl klart att hela resan inte kan gå bra..så där stod vi..eller jag satt mest väl..något jävla godståg hade kört sönder en växel och vi kom inte iväg..såg hur klockan bara tickade på..mina 45 minuter på mig från det att tåget kommit till Falun och dotras handbollsmatch började försvann..

Till slut åkte vi och jag fick ta taxi från stationen i Falun..kom när det gått ca en kvart av första halvlek (de spelar 2x20)..dotras lag låg under med 8-0..matchen i princip över, men dotra vinkade glatt iaf när hon såg mig..

De förlorade till slut med 3-20..det andra laget var 2 år äldre, så det kanske inte var så konstigt..när jag talade med dotra efteråt verkade hon iaf glad av att se mig..samtidigt så var hon sur över förlusten..vi satt och pratade lite samtidigt som vi tittade på en annan handbollsmatch tills det var dags för mig att bege mig mot stationen igen..lyckligtvis kom hennes skjuts då också, så slapp jag ta taxi igen..
Köpte en bit morotskaka..det första "riktiga" jag åt på hela dagen..tåget kom i tid och det kändes lovande..

Och så kom jag till Borlänge..dags för byte igen..tåget 45 minuter sent..suckar..går in på ett nytt tågcafé med världens suraste människa bakom disken..helt plötsligt verkar stockholmarna vara världens mest serviceinriktade människor..han snäser av en tjej som vill dubbelkolla att han förstått hennes beställning..när jag beställar en köttbullemacka och en trocadero ger han mig mackan och frågar om det var allt..
- Ja, också en Trocadero..
En djup suck och så sträcker han sig efter läsken..

Slår mig ner och tittar på finalerna i sprint..ser Emil Jönsson slå Norhtug..nya tider flashar upp..ytterligare 10 minuter sent..till slut är tåget 1 timme och 10 minuter sent från Borlänge..jag som köpt en första klassbiljett eftersom det var fullbokat är lagom road..

Vi kommer till Sthlm 1,5 timme sent..suck..då säger den hårt prövade konduktrisen (det hörs så väl att hon haft en riktigt jobbig dag) att det började när de kom in till Borlänge på färden uppåt..då inser jag det hela..det här är tåget jag åkte med upp till Dalarna..en skitgrej 7 timmar tidigare har förstört hela dagen..inte bara för mig utan även för konduktrisen..

Nu är iaf söndagen snart slut..nästa helg kommer äntligen dotra hit..då ska vi gå på Bajenkvällen..


Kommentarer
Postat av: Anna

Trocadero..är det månne standard?

Postat av: Jerk

Mja, nästan standard när det kommer till läsk, men jag dricker inte läsk så ofta..

2011-02-21 @ 16:57:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback