Iron Jay

2010 hade jag som mål att köra 120 träningspass..jag fixade till slut 95 stycken...inte riktigt nära..om vi hade haft 13 månader 2010 hade det inte räckt om jag tränat varje dag den trettonde månaden..

Så, det var inte så konstigt att jag fortfarande var tung och fet när vi gick in i 2011. Dags för nya mål med andra ord..det kändes lite tufft till att börja med..skulle jag verkligen fixa det? Well, tänkte jag, som reservmål kan jag ha 120 pass, men mitt högt satta mål på 150 pass ska jag göra mitt bästa för att fixa..

Nu är vi i slutet av maj och idag nådde jag 50%-gränsen. Jag har alltså till dags dato tragglat mig igenom 75 träningspass av varierande art (inte så jättevarierande kanske..inomhusfotboll, innebandy, cirkelfys, cirkelgym, 1 spinningpass, 2 joggingpass, boxpass och så något enstaka besök på gymmet)...det har varit ganska mycket styrka och jag känner mig starkare idag..jag kan se på armarna att jag efter 36 år äntligen fått något som liknar biceps, men vikten och fetman har inte gett med sig..

Jag har gått ner 1 kilo sen starten i januari..vill man vara lite mer optimistisk så kan man tänka att du trots allt gick upp 3 kilo innan det började vända neråt också, så det är 4 kilo mindre..fast det är ju att ljuga lite för sig själv också..faktum är att jag fortfarande inte får äta glass...
Och magen sen..-3cm är ju ett rent hån..ifjol tappade jag mer runt midjan än jag gjort i år och då hade jag inte tränat i närheten av så här mycket..surt sa räven..

Det hindrar mig inte iaf..jag ska nå mitt mål på 150 pass..jag har egentligen tänkt att jag ska slå det ganska mycket..de små målen är att varje månad ha fler träningspass än jag hade året innan..det har jag lyckats med hittills under 2011..juni kan bli lite tuffare..två veckors semester brukar betyda väldigt få träningspass..

Tror att en del av den icke existerande viktminskningen kan ha att göra med att det är mycket styrka i min träning, det faktum att jag inte går på någon direkt diet, jag äter det jag tycker om, men lite mindre och inte lika ofta som vanligt...framför allt är jag övertygad om att den stress jag känt det senaste halvåret, främst på jobbet, är den största faktorn i det här fallet..

Nåväl, mitt långsiktiga mål är att springa Midnattsloppet under timmen..2012 har jag tänkt nå det målet..


Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Men bra att du har nått upp till 75 pass redan ju ! Du kommer klara det galant, bara du vill =)

Postat av: Jerk

Jo, jag vet..därför jag ville skryta lite :)

Jag ska klara mitt mål, önskade bara vikten följde med något sånär också..

2011-05-27 @ 12:28:12
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Lycka

Klart att du ska skryta när du fixar det du har satt upp! Byt ut något av styrkepassen mot ett svettigt gympapass av någon form så följer vikten snart med också. Fortsätt kämpa!

2011-05-27 @ 19:42:27
Postat av: Spader Madame

Bra jobbat!!!

2011-05-28 @ 01:56:32
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Lycka: Något gympapass blir det nog inte, men till hösten kanske jag kan trycka in ett spinningpass eller liknande..nu under sommaren kommer det att bli någora joggingrundor iaf..vi får se hur det slutar om det blir någon Beach 2012 :)



Spader M: Tack, tack..jag är ganska nöjd med mig själv :)

2011-05-29 @ 17:32:06
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback