Bra början på söndagen..

..Sov ut rejält idag, först somnade jag i soffan när jag såg på NHL-hockey inatt, gjorde det vuxna och gick in för att sova i sovrummet..skrämmande att det funkade..vaknade kl.10..åtta timmar senare, drog mig lite till och klev upp halv elva..hade tänkt ta en rejäl promenad på morgonen för att ladda till innebandyn, men det genommulna vädret gjorde att jag stannade inne..började istället damma lite i sovrummet och städa upp på byrån..låg kvitton i drivor där..inte nu längre, slängt de som är gamla och oviktiga..

Var så inne i det där med kvittona att jag kom sent till innebandyn..inte så sent att matchen hunnit börja, men jag hann inte med att värma upp..nåja..
Väl på plats tog det inte alltför lång tid innan målen spottades in..när vi gjort 6 mål i matchen hade jag och min kedjekamrat stått för allihop..hälften var..två assist till mig också..nu kan man tycka att vi borde segrat..men icke då..med 6 sekunder kvar släppte vi in kvitteringen till 8-8..
Tur det var en till match efteråt där vi kunde ta revansch..seger 11-6..nöjde mig med 2 mål och 1 assist i den matchen..nu har jag slagit personligt rekord i antal assist på en säsong..7st..jag har inte heller gjort 10 mål någon höstsäsong tidigare, så det är en säsong med rekord..har bara 5 poäng kvar till 100 totalt...det siktar vi på, men först ska vi ta hem serien..4 matcher kvar och vi leder med 4 poäng..5 poäng till trean..vi behöver 4 poäng till för att säkra uppflyttning..men nog fan ska vi sikta på serieseger i år..

Nu, ligga och vila på soffan ett par timmar innan det är dags att spela fotboll..Jerker sportig nu för tiden..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback