Hur man pissar bort en lördag...

..men ändå känner sig ganska nöjd med livet..

Vaknade redan kvart över åtta imorse..tänkte först wtf..sen kom jag på att Bajens P96 spelade Sanktan-final kl.8 och att den sändes på Viasat fotboll..bara att kliva upp kolla lite på tvn..väga sig (ligger fortfarande på låga 86), mäta magen (fortfarande 2cm till tvåsiffrigt) och sen komma på att det säkerligen är lite folk ute nu och att åka till Liljeholmen och handla mat o grejer nog är ypperligt..sagt och gjort..

Kom hem lagom till att det var dags att packa tvättsäcken och knata ner till tvättstugan..sagt och gjort igen..Bajens andra match skulle börja, men ComHem strulade (surprise) och av det blev det intet..eller jo, slutet av matchen fick vi se iaf..

Var helt orkeslös och av saneringen av badrummet blev det intet..jag har väl fram till jul på mig ändå va?
Gick och käka lunch..nachotallrik..tog en omväg över tantolunden så jag fick lite sol på mig idag iaf..hämta ut snus på vägen hem..försökte klippa mig utan att lyckas..gick hem och såg på Chelsea-Arsenal istället..i halvtid gick jag och försökte klippa mig igen utan att lyckas..såg andra halvlek av Chelsea-Arsenal samtidigt som jag stryk kläderna som nyss tvättats...skippade sista minutrarna av Chelsea-Arsenal och gick för att klippa mig..tredje gången gillt..klippte mig kortare än vanligt..tror det blev bra...

Hem, duscha och raka sig (för vem?), lägga sig på soffan och kolla fotboll..andra halvlek blev mer sova fotboll, vaknade till när Villa tog ledningen igen..

Nu står köttfärssåsen och puttrar på spisen..har gjort så i 40 minuter och är väl klar om lite drygt 1-1,5 timme...eller för att vara mer exakt..när WBA-Liverpool är slut och pastan kokat klart..

Så, det blev inte lördagen som var planerad i början av veckan, men det känns ganska bra ändå..lugn och fin..behöver det..nu blir det ös i stort sett hela november...


Kommentarer
Postat av: Anonym

såg fotbollen jag med=) Var kul att det var så målrikt^^



Tvätt strykning matlagning. Suck me sideways.

Postat av: Jerk

Yup, kul match..borde ägnat den mer intresse i första bara tror jag..

Nåja, jag städade ju inte..och inte gör jag det idag heller, för sliten efter innebandyn och om några timmar ska jag spela fotboll.. :)

2011-10-30 @ 15:12:45
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback