Pass 29 (Jogging/promenad, löpband)

Benen kändes riktigt tunga redan på vägen till gymmet idag, stel i höfterna redan innan liksom, men även såna här pass måste genomföras om det ska bli någon förbättring så jag drog på mig surgubbspsyket och bestämde mig för att genomföra skiten.
Väl på löpbandet kändes det ganska hyggligt så jag höjde hastigheten på promenadminuten till 6,1 (många bäckar små tänker jag)..körde också 9-10-12 på övriga, så det var nog en liten förbättring mot tisdagen..alldeles i slutet spurtade jag och höjde till 12,4 för att komma under 34 minuter...om jag lyckades? Så fan heller, men en förbättring från i tisdags med 10 sekunder blev det, så jag är ganska nöjd ändå...
Funderar lite på hur jag ska utveckla det framöver för att förbättra mig ännu mer, tror inte jag ska öka distansen riktigt än, borde försöka bli snabbare först...
 
Det är dock en lång väg kvar att vandra...blev häromdagen riktigt sugen på tunnelloppet som går av stapeln i november, 10km i norra länkens tunnlar innan bilarna släpps på..en unik chans att springa ett lopp som sedan aldrig mer kommer gå av stapeln...funderar på det lite till..hade det varit inom ett par månader hade jag inte klarat av det, men nu har jag ungefär 9 månader på mig, så kanske hinner jag få nog hårdhet i knäna för att palla 10km...
 
Nåväl, nu ska det städas lite...imorgon kommer dottern...
 
Jogging/promenad (löpband)
Längd: 5,0km
Tid: 34,02 min
Lutning: 0,5
Hastighet: 6,1-12,4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback