Fanfar

Självklart fixade jag det hela..jag kom i tid hela januari..något som inte hänt på 5-6 år om jag kollade rätt i mina flextidsrapporter..tack, tack för applåderna..det är jag värd..

I övrigt blir detta en ganska kort arbetsdag..dotra kommer och det innebär också att jag inte kommer sitta vid datorn allt för mycket i helgen..kanske kommer något inlägg, kanske inte..


Virat..

Skulle du vilja vara längre?
Näe, jag har den ultimata längden för en 177cm lång slashas..

Skulle du vilja väga mer?
Inte direkt va..

Skulle du vilja dricka dig full nu?
Njae..orka..fråga igen när jag är på jobbet..

Kan du röra på öronen?
Med händerna

Kan du slicka dig på näsan?
Nej.

Kan du kolla i kors med ögonen?
Jo

Kan dina föräldrar lita på dig?
Är det något positivt?

Kan du låta bli att prata på 4 timmar?
Jag kan låta bli att prata en hel helg..fast kanske  inte just den kommande..

Kan du vara på fest utan att dricka?
Lite motsägelsefullt..det är väl ingen fest om man inte dricker..saftkalasen slutade jag med för 20år sen..

Kan dina vänner lita på dig?
Självklart. De kan lite på att jag endast hör av mig kl.4 på natten när jag är på fyllan..

Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar?
Beror på vilken affär.

Har du någonsin ljugit för dina föräldrar?
Åh nej, jag var en riktig ängel som ung..

Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig?
Har något minne av att far ska ha sagt något liknande när jag var 4-5 år...det gick väl över sen..

Har du ett syskon?
Yup, 1.5 syskon

Har du varit full den här månaden?
Jo, det var ju bröllop i början av månaden.

Har du någonsin haft sex med någon?
A bunch..men det var i mitt förra liv, nu lever jag som en munk..fast med mer hår på hjässan..

Har dina föräldrar ljugit för dig någon gång?
Garanterat.

Har du redan tröttnat på dom här frågorna?
Näe, jag är tålmodig ibland..

Har du borstat tänderna den senaste timmen?
Nej.

Har du haft sex med någon som är fyra år äldre?
När jag var sjutton var det en som visst var 31..det var ganska häftigt då..

Har du funderat på hur det skulle vara att testa droger?
Jo, jag är lite intresserad av att röka soja..går det?

Har du blivit påkommen när du har haft sex?
Tror jag inte..ingen som sagt något iaf...

Har du haft sex med mer än tre personer?
Inte samtidigt....

Har du ljugit på någon fråga än då?
Näe.

Vem älskar du?
Min dotter, bajen....

Vem hade du senast sex med?
En kvinna..

Vem vill du bli full med?
Här nere är det roligt att festa med Pitan...

Vem är den bästa artisten?
Per Persson eller Håkan kanske...

Vem pratade du senast i telefon med?
Hmm..det var på jobbet iaf..en schweizare kanske..

Vem är snyggast i världen?
Scarlett Johansson tror jag..


Vem skulle du ge en miljon till om du var tvungen att ge bort det?
Någon som skulle ge tillbaks den? Kanske dotra..

Vem är snällast i världen?
Bamse..

Vem sov du med senast?
Dotra brukar sova på madrass när hon är här, men det blir väl hon?

Vem såg du full senast?
Virre sänkte 3st 6cl lakritsshots på 23 sekunder igår..det tog nog lite på honom..

Vem vet allt om dig?
Ingen, men då och då dyker det upp någon som tror det...de har alltid fel..

Vem kysste du senast?
Hon jag hade sex med, men skilda gånger..

Vem kramade du senast?
dotra...

Vem kan berätta allt för dig?
Dotra..tvivlar på att hon gör det dock..

Vem kan du berätta allt för?
Trasiga Olle..

Vem hatar du?
Markus Karlsson

Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus?
3 dagar, när jag bröt fotleden..

Har en dröm gått i uppfyllelse?
Mja..jag bor ju på Söder, så kanske...

Minimorötter eller pommes frites?
Pommes..jag är ingen hycklare..

Vad längtar du mest till just nu?
Lottovinsten..

Hur gammal har du tänkt bli?
Runt 50 räcker nog..sen har jag slitit klart..

Vilken tv-serie är bäst?
The Daily show, Vad blir det för mat eller Married with children..

Vad åt du senast?
stekte en hamburgare..med ost o bröd..fantasifullt..

Höga eller låga strumpor?
Normala..

Vad är du mest rädd för i hela världen?
Att Charlie Davies ska flytta innan dotra får se honom spela igen..

Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
Ja..

Vad har du för färg på ditt påslakan?
smutsvitt eller vad färgen kan heta..och nej, det var färgen från början..

Är du mörkrädd?
Yup..

Duscha eller bada?
Bada..just nu ter det sig ännu mer lockande eftersom jag inte har något badkar..

Hur tar du dig till jobbet?
Tuben..

Sjunger du på toa?
Nej..

Vilken färg har din jacka?
Svart

Använder du långkallingar?
När jag är uppe i skogen.

Är du höjdrädd?
Ja.

Vilket land vill du åka till?
Usa, Schweiz eller kanske något nytt land..

Vad var det senaste som fick dig att skratta?
VDn och GKAM:en när de som vanligt eftermiddagsmobbade mig..

Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
Inte så ofta..

Har du fått någon komplimang idag?
Njae..Erik Norrlänning försökte fjäska för att jag skulle skapa några artikelnr lite snabbare..det räknas inte..dessutom hjälpte det inte eftersom tyskan redan bett mig om hjälp och kvinnor går alltid före..speciellt om de har ett killer-ass.

Har du varit med i en rättegång?
Nej..

Är du polare med grannarna?
Mina tre grannar är yngre, vackra tjejer..I wish..

Har du däckat/spytt för att du druckit?
Självklart...

Har du haft en stalker?
Näe, jag är alltför ointressant för något sånt...

Hur bra är din syn?
Nog bra för att slippa bli brillorm..

Har du sett din bästa vän naken?
Jo, vi har spelat ishockey ihop..här vore det egentligen läge att lägga in en bild :)

Vilket är det bästa bröllopet du vart på?
Alla bröllop jag varit på har varit vackra..jag blir nästan tårögd när jag ser så vacker kärlek...

Var är dina syskon just nu?
Hemma och sover antar jag..

Vilken tid gick du upp i morse?
6:55 gick jag upp och borstade tänderna, sen gick jag och la mig i soffan under täcket igen och klev upp 8:15..men jag hann i tid till jobbet..

Vad ska du göra i helgen?
Umgås med dotra, spela innebandy, kanske se på henne när hon åker skridskor och på söndagkväll är det Super Bowl..

Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
"Tänkte om dotra ska ha of sig skridskorna ner. Ni hade kunnat åka vid kungsan, dom har bana" (Dotras mor, vi ska däremot inte till kungsan och åka..det finns närmare isbanor på Söder.)

När var du riktigt sjuk senast?
Ingen aning..

Vad finns i din bakficka?
SL-kortet.

Har du färglinser?
nope

Vad gjorde du kl 2 inatt?
Sov på soffan.

Vad är det första du gör på morgonen?
snoozar mobillarmet..sen kanske jag kliver upp och borstar tänderna, eller så somnar jag om ett tag..jag är lite crazy sådär..

Telefonlista..

Skrämmande nog så håller sviten än..trots att det inte bara blev en öl..fast det blev trots allt bara fyra öl och jag var hemma innan halv tolv..
Däremot så saknade jag frukost imorse..det blev att köpa en macka på vägen till jobbet och sen äta den framför datorn samtidigt som jag drack mitt första glas varm oboy sen jakten i oktober...

Det är lite segt idag..jag gick upp och borstade tänderna fem i sju i morse, sen la jag mig på soffan till kvart över åtta..alkoholen brukar göra så med en, man blir trött och det är inget värt att kliva upp...fast jag gjorde ju det den här gången..precis i tid också..nu gäller det..en dag till bara, sen kan jag koppla av...

Fast jag glömde packa träningskläder idag..dålig Jerker...det gör alkoholen också..förstör träningen..måste hitta ett sätt att undvika alkohol och sånt nu..jag behöver träna, jag vill träna...nu är det inplanerat en middag på en torsdag i februari, men i övrigt ska jag nog hålla mig ifrån allt sånt fram till nån gång...helst maj, men så kommer det inte bli..viktigast är att komma igång ordentligt med träningen...

Min svit att komma in senast halv tio på kontoret kommer förresten helt säkert att spricka på måndag..det är Super bowl natten till måndag, jag kanske missat det 1-2 gånger sen början av 90-talet..jag missar det inte nu heller..dessutom har jag tagit ledigt till lunch redan..

Oliver Twist

Idag har min lillebror namnsdag, jag tänker fira den genom att gå ut och dricka lite öl...hur lillebror ska fira den har jag ingen aning om..

Om exakt tre veckor släpps Packets nya skiva...

Vi förlorade igår...det var inte mitt fel..trots att jag var målis...första målet var det en av backarna som slog en indian, så motståndaren hade i princip öppet mål, andra målet påstår en del utespelare att den aldrig gick in rätt väg..jag vet inte, det enda jag vet är att bollen gick över axeln på mig...

Nu har vi 1 av varje..en vinst, en oavgjord och en förlust...synd att trenden går åt fel håll..men jag får väl ta med mig det positiva..jag gjorde en hel del räddningar, ett par frilägen räddades, det gav mig motion, jag gjorde även en tunnel när jag begav mig ut på en dribblingsräd i andra halvlek..avslutet blev ganska dåligt däremot..nya tag om tre veckor då vi har nästa match...

Yup, jag kom i tid imorse igen..kvart i nio denna gång...klarar jag två dagar till har jag klarat hela januari..det vore helt otroligt..flextiden ligger trots det på blyga +6 under januari, men jag har inte jobbat lika länge som jag brukar..

Ikväll blir det pubkväll med jobbet..på Söder, så jag får känna mig hemma..


Äntligen..

18 februari släpps äntligen Packets nya skiva...

Benknäckargänget..

Det var på håret imorse, men jag lyckades förlänga min svit och jag har fortfarande kommit i tid hela 2009..det såg trots allt bra ut redan igår kväll..jag gick och la mig redan halv två och somnade direkt..tjugo i sju i morse vaknade jag..innan klockan ringde, men jag hade legat på ena handen, så jag tänkte att det skulle få tillbaks blodet innan jag klev upp..den fick det..fem över åtta klev jag upp..lätt stressad, men jag hann ändå hit i tid och äta frukost hemma..

Är lite orolig för att sviten spricker på torsdag..det är pubkväll med jobbet på onsdagen..min plan är att bara dricka ett par öl och sedan gå hem...utfallet blir antagligen 10 öl och att jag stapplar hem med en kebabtallrik kl.3 på torsdagsmorgonen...fast jag kanske blivit vuxen och lärt mig att sluta i tid? Dessutom har jag tänkt se på Sverige-Mexiko på torsdagsmorgonen..den börjar halv fem, så målet är att komma hem senast 22 och stupa i säng..vi får se om det lyckas...

Ikväll är det match igen..vi är fortfarande obesegrade, får se om vi kan fortsätta med det..
Martin ville förresten att jag skulle skriva om ett snyggt mål han gjorde på träningen i söndags, jag sa att jag fortfarande behandlade målvaktstavlan han gjorde i första matchen, men det är dags att släppa det nu..vi borde gå in på hans självmål som vände den andra matchen..vi ledde med 3-0 när han steg in i handlingarna..matchen slutade 3-3..

Machohockey..

Äntligen måndag...eller inte direkt..4 timmars sömn är ingen höjdare, men jag var iaf i tid imorse..

Tränade fotboll igår för första gången i år..det kändes sådär...det var drygt..vitlöksbaguetten och baby back ribsen ville komma upp...det faktum att jag lyckades dunka huvudet i en ribbstol, få blåmärke på ena knäet, göra illa mig i handen, trampa snett så foten smärtar gör det inte direkt lättare...när jag sen precis missade tuben och fick vänta en kvart extra på vägen hem halv elva på söndagskvällen var jag inte heller alltför glad..men jag gjorde nån tunnel iaf, ett par mål..tror samtliga mål igår var med högern..skumt..jag får väl dra till med klyschan "det var skönt att röra på sig iaf"...

Shoppade lite i helgen också..fotbollsstrumpor och ett par skjortor på rea...nu har jag handlat klart vad gäller kläder på ett tag..

Den här veckan ser det ut som om jag har en pubkväll att gå på under onsdagen..om jag inte lyckas hoppa den..är sådär sugen..vore bättre rent ekonomiskt och fysiskt om jag inte gick...samtidigt är det gott med öl...det är seriepremiär i Xpert eleven..jag har inte värvat en spelare och är sämre förberedd än någonsin...målet är att klara mig ifrån nedflyttning och sen ta nya tag till nästa säsong..det är också seriepremiär i SIL...jag har ju gått och blivit korpspelare i innebandy igen..hoppas dotra tycker det är skoj att sitta och titta i år också..

Nu, jobba lite och sen ikväll gå till gymmet..beach -10 har börjat nu..inga ursäkter duger längre..nästa (v)år ska jag vara i toppform...

Djupa tankar en lördagkväll i tv-soffan..

Fick ett sms från Svampen och ja...varför?

Hur kommer det sig att man kan stämma McDonalds om man blir fet, Marlboro om man får cancer, men man kan inte stämma Carlsberg för allt fult man knullat?

Jag vet att jag skulle då blivit stormrik...fast det är väl som en annan gammal vän sagt angående sätta på slon "Kuken har inga ögon"..

Förresten..

..vad gjorde Eurosports kommentator i början av sändningen??
Tajjade eller spydde han? Jag var lite okoncentrerad, satt och chattade på fejan, hörde några märkliga ljud från tvn och så blev det tyst i några game...

Han är tillbaks nu, så antingen är magen bättre eller så har han torkat av den nu..

Hur ska jag nu somna med ett leende på mina läppar?

Jaha, och nu då?
Hur hade ni tänkt er nu? Ska det vara så här? Jag ska fan kontakta Sverker..

Har inte kollat resultaten så noga..tänkte det var lugnt, men nej då...icke sa nicke..sällan hostar hackspetten...

Ana Ivanovic åkte ur australian open imorse...??!?! Hur sjukt är inte det..det värsta är att det borde blivit en drömmatch i nästa omgång..Ivanovic mot Woszniacki (stavas typ så)...fast även danskan förlorade ju..

Kanske är tur iaf..den uppställningen hade väl gett mig årtusendets uttorkning..tungan hängandes utanför munnen i två timmar..

Hade någon sagt det här ifjol hade vi alla skrattat..

Det kan inte hjälpas, men jag är grymt imponerad av mig själv...jag har fortfarande inte kommit försent till jobbet 2009..det är helt sjukt..Jerker komma i tid..i januari!!
Det här är en månad då ena handens tumme brukar räcka för att räkna upp alla dagar jag kommit i tid, men i år har jag tydligen tagit det sista steget till medelåldern och börjat komma i tid igen..

Dessvärre har årets januari också inneburit mindre träning än de gångna två åren, så riktigt nöjd kan jag inte vara..det får bli ett tufft februari istället..magjäveln ska bli betydligt mindre innan våren..så enkelt är det..bara att träna och det funkar..dessutom ska Midnattsloppet springas under timmen...lyckas jag med det är det imponerande för mig, men Ronnie O´Sullivan springer milen på 35 minuter så jag ligger långt efter för att bli världens bästa snookerspelare..

En anledning kan iofs vara att jag slipper ligga vaken och grubbla huruvida 158.5 cm tycker om mig eller inte i år..

Lönen som kommer in idag är också betydligt bättre än beräknat..sannerligen en märklig januari..visserligen innebär det ett stålbad i februari, men ändå...

I eftermiddag ska jag flytta..ja, på kontoret då...bort ifrån platsen som VDns närmaste man och ner till storkundspatrasket..ska försöka att inte gråta..från en plats där VD assen sitter och jobbar 2 dagar i veckan bredvid mig till en plats där jag sitter i en stjärna med 3 andra..från en plats med full koll på kontoret till en plats i skymundan..kanske borde skynda mig med cv:t....


Hörbarhet nolla..

Inne före nio på kontoret..jag har alltså fortfarande inte kommit försent under 2009..nästan så jag blir orolig för mig själv..

Å andra sidan fortsätter jag att sova i soffan..fast nu är det inte att det är omöjligt att somna i sängen som gör det, nu är det Australian Open på Eurosport..två kvällar/nätter har Ana Ivanovic spelat första matchen de visat..det är helt omöjligt att få mig att slå av tvn då..jag sitter där som i trance och undrar varför hon har såna problem med uppkastet i serven..typ..

Snart helg iaf..lönen blev ganska mycket bättre än väntat..vilket iofs betyder att den blir betydligt mindre nästa månad...man kan liksom aldrig glädjas över något...men i mars blir den säkert bra igen..

Ja, det finns väldigt lite inspiration på den här bloggen just nu...den kanske kommer tillbaks någon gång..i väntan på det skriver jag fattiga inlägg om ingenting (inspirationen har varit borta ett par år nu va?)...

Träningen har inte heller kommit igång som den ska än..men snart..räknar med att nästa vecka blir den första hårda veckan för mig..


Måtte det snart bli helg...

Back at work..det känns ju...inspirerande...

Någon som är kräsmagad?

Jaha, om tre timmar skulle dotra åkt med bussen hem till Dalarna..yup, skulle..ett par välriktade spyor på kudden och täcket imorse ändrade på det..nu blir hon här till på tisdag iaf..det här med 48 timmar efter sist spyan smittar man..

Så jag får vabba ett par dagar..vilken tur jag antar att jag får de pengarna någon gång i juni..bara det att de skickar hem något intyg som skolan ska skriva på hem till mig..får hoppas de papperen hinner komma innan dotra åker hem så jag kan skicka det med henne iaf..sen lär jag också ändra sjukpenninggrundande inkomst och bla...

Nåja, det var väl 4-5 år sedan jag senast vabbade..det känns som om det är min tur nu...

Hur oskönt är det förresten att vakna halv tio över hur man hör hur någon spyr?...och eftersom dotra också låg ner då hon gjorde det tog kudden den största smällen...och dotra själv då..spyor i håret, abnormt mycket i ansiktet..väldigt ofräscht...tog in henne i duschen direkt...slängde dit kudden också...sen fick jag skopa upp spyor från duschgolvet..hon har inte spytt något mer iaf...även om hon säger att hon mår dåligt fortfarande..

Oj, förlåt förresten...hoppas ni inte sitter och äter nu när ni läser detta...

Tur i oturen..jag hade bokat tvättid i eftermiddag, så jag har tvättat täcke, kudde och madrassöverdraget...ska gå ner och hämta det nu och sen får jag väl försöka njuta av den ofrivilliga ledigheten..

You know it's country if it makes you wanna drink...

Boxen igår var..dryg...jag förväntar mig att träningsvärken kommer smyga sig på mig så att jag knappt kan röra mig i eftermiddag..framsida lår och höftböjaren har tjuvstartat...det känns bra..på ett sätt är det roligt arr känna träningsvärken..då gav det något iaf..det blir det här på torsdagarna framöver..

Däremot verkar det inte bli någon innebandy med jobbet på onsdagar..för lite folk tydligen, så nu måste jag hitta något annat att göra..typ spinning på onsdag eller fredag..tror inte det blir så mycket träning med fotbollen heller så det kanske är värt att kolla upp vad jag kan göra på helgerna också (varannan iaf)..

För snart kommer dotra...vilket gör att jag har en riktigt kort dag idag, ändå går jag plus i flexen den här veckan..det kommer väl behövas för det känns som om det blir en del ledigt under våren..

Jodå, jag fortsätter 2009 med att komma i tid till jobbet..8 dagar på raken nu, det är nästan rekord...i augusti var jag också i tid varje dag..å andra sidan hade jag semester två veckor då också..

Jaha, då blev man på dåligt humör igen..

Hemmapremiären på påsksöndagen..fan också..jag skulle ju upp till skogen då...nu får jag hitta en annan helg att åka upp så jag kan fylla på frysen..kanske första maj-helgen? Det är iaf en extra dag ledigt då..å andra sidan har jag inte dotra då, så då blir det väl gnäll över det också..

I värsta fall blir det att åka upp på skärtorsdagen och ner igen på påskafton...

Sen går vi vidare in i maj...söndagen den 17:e..jag är ju på baksidan för bröllop den 16:e..nu spelas ju matchen först kl.17, så jag borde ha en möjlighet att hinna hem i tid..men sitta bakfull på tåget är lagom lockande..det får gå ändå..

Kristi flygar-helgen blir nog extra rolig för dotra..två matcher på 4 dagar..nästan så jag kommer att ha fyllt hennes kvot på Söderstadion redan då..men vi kanske kan hitta en match i höst också..

Nu sitter jag och väntar på att biljetterna ska släppas..då blir det rusning till Bajen-shopen för att få tag på någon biljett i närheten av min säsongskortsplats för hemmapremiären och matchen mot HBK..det blir bäst så..jag vill inte sitta på familjeläktaren...det är så jobbigt att vakta tungan i 2x45 minuter + plus stopptid...

Vad är det som är så bra med 2009 egentligen?

Jag fortsätter komma i tid till jobbet, men det sliter mer och mer på mig..idag var jag inne klockan nio..trots att jag säkert sov 6 timmar är huvudet tungt och kroppen vill bara ligga ner (öööh..skillnaden är?)..

Får hoppas det lättar...ikväll är det Box igen..ska bli slagen av den blonda controllern...första passet för året, jag har redan träningsvärk..undrar hur det kommer kännas imorgon?

I övrigt, alldeles för mycket på jobbet...

The world is coming to an end Mal...

Idag fyller den tjej jag nog senast hade ett nästan riktigt förhållande 31 år..även om hon inte vill vara min vän på fejan har jag skickat ett grattis..jag är så storsint av mig..

Tänkte på henne en vända inatt..när jag såg på Natural born killers...rubriken (som för en gångs skull har någon relevans med innehållet i inlägget) är ett citat från filmen..Patsy gjorde ett blandband åt mig där citatet var med..

Det är kärlek det...blandband, större än så blir inte kärleken..ena sidan var bara countrylåtar..suveräna varenda en..

Vad jag menar med nästan riktigt? Vi träffades på internet, jag IRC:ade på nätterna och skolkade på dagarna när jag gjorde mitt fjärde år på teknisk i Borlänge, där på #hockey fattade vi tycke för varann..hon var sweet sixteen och alla där trodde jag var ishockeystjärna eftersom jag spelade i juniorernas div.1 och hade föreningsbilen för att kunna komma hem på träningarna (det var en sliten Volvo 240 -83)...sanningen är ju att ingen annan behövde bilen därför fick jag ha den så länge..
Vi började brevväxla..för ärligt talat, den flicksnärtan bodde på andra sidan Atlanten..i Philadelphia...att vi någonsin skulle träffas var bara en naiv dröm..var skulle jag få de pengarna ifrån?

På våren 1994 pratade vi ändå om det, men jag var ju pank..i slutet av maj sa hon att hennes föräldrar kunde betala resan..efter stor vånda (vem vill känna sig köpt?) åkte jag över ett par veckor i början av juli..jag missade VM-finalen i fotboll eftersom jag satt på flyget då..de var iaf snälla och spelade in den åt mig (även om en klumpig säljare i en klädbutik avslöjade att det blev straffar genom att säga "Ok, I can say that it has never ended like that before"..som om jag inte fattade direkt..suck..våndan över att vara allvetande)...

Iaf, vi fortsatte hålla kontakten brevledes och via telefon..eftersom skolan var slut och jag nu var kasernjägare hade jag ingen tillgång till internet..sommaren -95 åkte jag över igen i 3-4 veckor den här gången..hennes pappa betalade igen..

Sommaren -96 trodde jag för ett svagt ögonblick att jag skulle kunna betala själv eftersom jag lyckats skaffa mig ett jobb, men icke..den här gången betalade hon genom att plocka av sina modellpengar (tänk dig tandkrämsreklam och att hon är två år..ingen Tyra..)...det var sista gången vi sågs..vi höll troskyldigt kontakten till någon gång på vintern -97 kanske, sen dog det ut..lite väl lång distans för ett förhållande kanske..förutom några väl valda fyllesamtal från mig då (hey, när man gått igenom hela telefonboken i Sverige får man gå utomlands..)..

Nåväl, hon har gift sig nu och bor i Florida..jobbar på någon militärbas..tror hon sysslar med mjukvara..har hund..jag träffade hennes far här i sthlm fö några år sedan..han var här i affärer...

Så, inte direkt något riktigt förhållande..träffas 2-3 veckor varje år och däremellan leta villiga kvinnor som låter en leka med brösten känns väl inte direkt seriöst (tro nu inte jag var ensam..hon gjorde ungefär likadant, fast letade kanske inte så mycket efter kvinnor med bröst då..)..inget riktigt förhållande, men det närmaste jag kommer i det här livet..

Låten nedan tar mig alltid tillbaks till den fuktiga värmen i Philly..



Hugs & Kisses..

Nytt inlägg..

Idag var det nära att sviten skulle spricka, men eder Jerk lyckades släpa upp sin voluminösa kropp ur soffan i tid och ta sig in till kontoret en kvart innan flextiden gick ut..jag har alltså fortfarande inte kommit försent 2009..woohoo..hela 6 dagar, starkt jobbat Jerk, vad är hemligheten??

Ja, säg det..kanske att jag gett upp tanken på att sova i sängen och därför spenderar 4 timmar varje natt snarkandes i soffan?

För det verkar vara lögn att kunna somna i sängen nu för tiden..igår igen gick jag och la mig före tolv, men efter en timme gav jag upp..tog med mig täcket till soffan och tittade lite på tv..när klockan var halv två insåg jag att allt på tvn var så dåligt att jag bara blev iriiterad..letade upp en dvd, slog på den..Natural born killers...hoppen i handlingen och allt med den filmen borde gjort att jag somnat som en sten direkt, men det funkade inte..slocknade någon gång när de var i fängelset..vaknade till lite då och då så i morse var jag mer än lovligt trött..men till slut kom jag upp iaf..

Dagen erbjuder nya möjligheter att komma än längre efter på jobbet och ingen träning...däremot så erbjuder den en kropp som har träningsvärk i nästan varenda muskel..pga styrketräningen och fotbollen igår...strax efter halv sju är det dags att släntra hem, gå förbi Ica på vägen hem och sen laga till någon intetsägande till middag..

Oh joy!!

Första matchen...

Ett mål, en tunnel och en seger...jag är ganska nöjd..

Jag gjorde första målet...ett tag ledde vi med 4-0..en bit in i andra var det plötsligt 5-5, men vi kom tillbaks och vann med 7-5..

Min tunnel var av den högre skolan (ja, jag vet eget skryt luktar)...en passning så jag var i högra hörnet på den offensiva planhalvan, jag hade en motspelare bakom mig..så för att vända mig om drar jag bollen bakåt med sulan, tunnlar i samma ögonblick motståndaren och drar mig in mot mål..tyvärr räddade målisen skottet, annars hade det varit ett riktigt fint ögonblick i min karriär..

Men, vem bryr sig egentligen? Marisa Tomei i underkläder däremot..det är grejer det..

Avd. värdelöst vetande..

In på kontoret före nio idag igen...med risk för hybris (oj, vad överraskande) så måste jag påstå att jag fått en fungerande morgonrutin nu..frukosten funkar som den ska, jag tar mig upp och det med förhållandevis liten ångest...
Det känns skönt som fan..kan jag klara det här i någon månad till så kommer jag ha en bra grund i flexbanken till vårens alla klämdagar...

Det sura är att nu när jag äter frukost hemma så förlorar jag lite mer än en timmes arbetstid i veckan på det..å andra sidan är jag på bättre humör när jag inte stressar så förbannat på morgonen..

Fast jag är trött som fan nu..

Ett tips från en patetisk singel till en annan..

Välj alltid kassan med den sötaste tjejen när du handlar på Ica.
På så sätt får du iaf hälsa på en vacker tjej den dagen..

Och ja, till alla stalkers därute..det var Let's Dance-Morgan som stod bakom mig i kassakön...han valde också den sötaste tjejen..


Om fem dagar är det helg...

Måndag och jag är inne på kontoret innan kl.9..väldigt, väldigt ovanligt...nästan så man kunde tro att det är juni eller något..då brukar det funka, men inte i januari..
Januari är ångest och kliva innanför kontorets dörrar vid elvatiden, det är även dålig ekonomi och uselt humör..det är skönt att en del saker fortfarande är som de ska...

Annars? Tja, för första gången på väldigt länge gjorde jag ett rejält försök att lägga mig i tid..när Fotbollsanalen Europa tog slut på fyran gick jag och la mig..redan klockan tolv på kvällen!! En söndag!! nu funkade inte det direkt..när klockan blev ett gav jag upp, drog täcket runt mig (jag har som sagt stort täcke) slog på tvn, la mig på soffan och tog mig en snus, efter att ha kanalsurfat mellan Havanna på trean och något program om Göring på fyran vred jag på mig och försökte somna någon gång efter två..lyckades halvt om halvt, men vaknade snart igen..lyckades till slut törna in bara för att vakna redan tjugo i sju...slöheten i mig (och praktikern, jag hinner aldrig borsta tänderna, duscha och göra frukost till sju på tjugo minuter) gjorde att jag låg kvar på soffan tills jag sett nyheterna och sporten..sen klev jag upp..big surprise..

Nu sitter jag här..blir så i nio timmar till innan det är dags för årets första gymbesök...jag försöker ett sista år då..

Challenger...

När nu
Blingis envisas med att utmana mig och resten av den manlige bloggvärlden blir jag väl tvungen att anta utmaningen, även om jag hade tänkt låta henne jaga mig lite mer först..

Den handlar om hösten/vintern..here goes..

Bästa köpet
Har egentligen inte köpt något, men..dvdn Derbytriumfer då..två matcher mot gårdarna..två vinster..

Roligaste festen/utgången
Det är för sorgligt, men jag har nog nästan blivit för gammal för utgång också verkar det som..kusinens Svensexa får det bli då..antingen det eller banketten på Oslo Cup..

Höstens låt
Egentligen så är det alltid Ejfössvisan, men ok..För sent för Edelweiss med Håkan eller Utan personlig insats med Hästpojken.

Roligaste resmålet
Känns fel att räkna skogen och älgjakten, så då får det blir min helg som curlinggroupie i Oslo då..

Bästa bio
Har bara varit på Madagaskar 2 (med dotra) så det får bli den då..pingvinerna var ju roliga..

Höstens foto

Dotra o Charlie D..det var nog den mest uppskattade julklappen från mig tror jag..

Höstens/vinterns flirt
Du skämtar väl..skulle jag? Näe..jag är för gammal för sånt..

Bästa dagen
I brist på bättre får det väl bli min födelsedag då..jag gjorde iaf två mål i fotbollen den dagen..

Jag har lärt mig
Att det är tråkigare att vara fattig (eller det gissar jag bara..jag har aldrig varit rik)..att kombinera fattigdom med att vara fet och ful innebär att man blir utan ligg..fast, allt det här visste jag iofs redan..

Frisyren
Ovårdad

Väskan
Alltid min svarta Converse-väska

Plagget
Min gröna Södermalms-hoodie..

Musiken
Håkans nya har snurrat friskt och Hästpojken har hållit långt in på vintern

Beautyprodukten
Deo..

Smycket
Bajen-slipsnålen som jag köpte till kusinens bröllop..

Kaffe
Nåt äckligt och brunfärgat? Livet kanske?

Skor
Sportar vidare med mina mer än lovligt slitna Adidasdojor..

Vilken lördag..vojne vojne..

Det preliminära spelschemat är släppt...och jag må då säga att några dagar hoppas jag ändras..redan hemmapremiären är åt helvete...påsksöndagen?..snälla, snälla ändra till tisdag...annars ryker en familjesammankomst..lite orolig är jag över älgjakten i september också..eller, inte orolig över den, men jag riskerar missa en match där..oktoberjakten är däremot lugn..

Nu är ju inte själva matchdagarna spikade helt och hållet än, så jag hoppas det ska ordna sig ändå..som det ser ut kommer dotra få följa med på bortamatchen mot BP iaf...sen väntar jag på att spelschemat spikas..

Lite orolig är jag över eventuella söndagsmatcher också...om inte Swebus får huvudet ur röven och ändrar sin tidtabell kommer jag säkerligen missa någon mer match pga det också...

Semestern blir för övrigt extra svårplanerad med först hemmamatch och sedan derby inom en vecka..just då jag tänkt vara uppe i skogen..

Bröllopet i maj blir också spännande..finns risk där också..eventuellt blir det att kliva upp tidigt bakfull som ett svin för att ta sig från baksidan av landet hem till 08-land..

Dansveckan verkar det som om jag får skippa i år igen..kanske det kan bli en match för dotra där också?

Nåväl, när det väl spikas blir det lättare att planera..det enda som får mig att missa någon match är iaf älgjakten (och i värsta fall det däringa bröllopet) allt det andra går att planera om...

Tänk positivt, du kunde haft mitt liv...

Fredag, vaknade innan klockan ringde...sov på soffan inatt igen..det har blivit en vana nu, ska försöka ta mig tillbaks till sängen under helgen..även om det känns som om jag somnar tidigare när jag ligger på soffan så håller det väl inte i längden...vore ju skönt att använda sängen också..när den ändå står där och tar upp en betydande del av golvytan..

Planerna för helgen är få, vilket är otroligt skönt...bara ta det lugnt...kanske städa (om jag känner för det)...borde nog gå till pappersåtervinningen också, men sen räcker det...januari ska inte aktiveras i onödan..det ska framför allt inte stressas..jag har alltför lätt att falla i det djupa svarta hålet under januari och februari så de lediga helgerna måste tas det lugnt för att jag ska klara mig och i år ska jag klara mig, jag har ingen tung förälskelse som kan slänga ner mig i år..det enda som stör är en erbarmligt dålig ekonomi under januari, men den vänder i slutet av månaden...

Nu ska jag slita järnet (ja, tjena) och siktar på att gå hem redan kl.16...väldigt tidigt en fredag utan dotra..

Måndag..idag?

Okej...det höll sig till andra dagen iaf...jag kom en halvtimme försent..eller, egentligen kom jag ju i tid rent flextidsmässigt, men tyvärr hade jag ett möte redan kl.9...ett möte som förstörde resten av dagen..

Jag blir tvungen att flytta från min suveräna arbetsplats..flytta till en stjärna med 3st andra..jag som i princip satt själv här..stor plats hade jag också..nu får jag en liten, liten plats med noll utsikt..nu sitter jag ju så jag ser skrivarna (förutom ut genom fönstret då), så varje gång den blonda controllern ska kopiera ser jag henne, varje gång tyskan skriver ut något och visar sitt killer-ass ser jag det..med början nästa vecka kommer jag inte se ett skit..suck..inte kommer jag längre ha någon koll på vad som händer på kontoret..nu sitter jag ju bredvid VD assen och VDn...jag får koll..nya platsen kommer inte ge mig någon koll alls..borde nog ringa om det där jobbet jag blev tipsad om..

Sen blev det 4 möten till...bra dag eller??

Ska på spinning ikväll iaf..inte minsta sugen, men jag måste igång nu..en sista chans (igen)..funkar det inte nu, funkar det aldrig...då kan jag skita i allt och sluta träna..bara äta gott och köpa östtyska luder (med min kropp blir det inget annat)....

Varför jag "försov" mig idag?
Jag somnade i soffan i slutet av programmet "Från Sixten till Kalla"...vaknade till en kort vända under programmet om Lykke Li..somnade igen och så var klockan halv elva...insåg att jag behövde slå av datorn och packa träningsväskan annars hade jag somnat om igen..synd..för nu blev klockan över 4 innan jag somnade..vaknade inte av det första larmet utan klockan var väl en kvart i åtta innan jag kom till liv...suck..

Apropå programmet "Från Sixten till Kalla"...jag har ett par saker att ta upp där..
Sixten Jernberg bor mig veterligen i Limedsforsen, inte Lima och världens snabbaste tjej, Sanna Tidstrand bor absolut inte i Sälen..hon bor i skogen...jag vet, hon var med på samma bröllop som mig härom veckan..bara så ni vet..

Nu ska jag slita lite, sen spinning, sen mat, sen somna i soffan....

Jamen, välkommen tillbaks då...

Jaha, då var det roliga för 2009 slut...nu väntar jag bara på sommarsemestern...typ...

Lägenheten fortsätter vara svinkall så natten spenderades på soffan i full mysmundering under en filt..ärligt talat, jag hade aldrig somnat om jag lagt mig i sängen...det här var ett betydligt smartare sätt och det funkade..rejält dessutom..

Eder Jerk var på jobbet redan kvart i nio imorse, trots att det var första arbetsdagen på två veckor, trots att dygnsrytm vänts till en tonårings (vilket för övrigt är min naturliga dygnsrytm)...

Dagen hittills har börjat med att jag förkastat allt om att det varit kallt i sthlm..-11..löjligt...nu ska den fortsätta med att jag gör en storvulen plan om hur jag inte ska behöva jobba mer än högst 5 år till innan jag tar pension...det måste finnas ett sätt för det, att behöva göra våld på sig själv 5 dagar i veckan är för mycket..

Sömnlös i Skanstull...

Det hade varit roligare om jag somnat under matchen, så hade jag iaf kunnat varit förvirrad ett tag över hur det slutade..men två Martin Hansson på skridskor och sen ett svenskt juniorlag som enligt traditionen är sämst när det gäller (seriöst..8 silver nu..börjar bli tjatigt..), så kunde det väl egentligen bara gå på ett sätt??

Gjorde ett seriöst försök att sova efter matchen, men eftersom lägenheten är svinkall gick det åt skogen..så nu har Bajen spöat de jyrgårn med 2-0...snart börjar även den andra matchen...undrar hur den ska gå?

Med lite tur gör sömnlösheten den här natten att jag somnar tidigt ikväll..kanske jag lyckas vrida dygnet rätt...

Något mer sammanfattande om mina två veckor i skogen bland tallarna kommer nog senare..kan väl säga att det var kallt däruppe iaf..inte sådär fjuttigt som här nere..kallt på riktigt...ett jävla köldhål helt enkelt...