Ovän med bollen och tonårstrots...

E det någon mer än jag som får en massa skumma kommentarer på engelska eller tyska i bloggen? Alla kommentarer kommer från mitt inlägg med rubriken "Detaljerad beskrivning av min koloskopiundersökning"..så jag antar att det sitter någon sjuk tysk och tänder på det inlägget..som är skrivet på svenska..vet inte riktigt vilken del av inlägget han finner så lockande, men något är det...har fått 5-6 kommentarer på det inlägget nu...spam, spam spam..

Det var premiär idag...för korplaget i fotboll...nu har jag ont i låret också...ja, vi förlorade...näe, även i denna sport suger jag...förstår inte varför jag ens försöker...men jag e ju bara 31..tror jag kan utvecklas lite i år...

Eftersom jag sagt upp mig som coach så är jag nästan bara spelare nu...förutom att de övriga spelarna meddelar mig om de inte kan komma...jag som anmäler nya spelare till korpens kansli...jag som betalar domaren...jag som skickat ut spelschemat...jag som köpt fotbollen....jag som ser till att det finns tejp till matcherna...gör alltså nästan ingenting förutom spelar....suck....vi har fått nya tröjor iaf...eller nya och nya..Malungs A-lag hade dem för ungefär 10 år sedan....nu är de våra...och ja...de är inte tajta..det är xxl, så våra magar får plats..skönt...

Känns som om min plan att skriva inläggen tidigare på kvällen så att jag kommer i säng i tid verkar gå riktigt bra...typ...

I min tonårstrots så blev jag uppe till strax efter två igår...såg på old firm..derbyt mellan Celtic & Rangers...tur jag stannade uppe..det slutade 0-0..en positiv sak hade det med sig...jag var riktigt sugen att spela ikväll...synd bara att jag är sån ovän med bollen..måste nog skaffa tjej...det borde hjälpa...kanske jag får näta nån gång också...

Fattar inte hur jag ska lyckas komma i tid till avdelningsmötet på onsdag..det börjar 7:30..jodå..de morgonpiggas tyranni fortsätter...nu är det 3-1 i avdelningsmötena..när ska vi som jobbar längre en halv fem på kvällen komma ifatt?

Det sura i det hela är att chefen var en riktig sjusovare förr i tiden..innan han blev gammal..han kom fan senare än mig på Skarpnäckstiden...då hade jag en halvtimme till jobbet..han hade 10 minuter...nu har han ca 25 minuter och jag 45 minuter..men ändå...se vad chefsskap kan förstöra en tidigare så fin människa...

"Vi är förlorare, vi två
Sen vi var 17 år"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback