Sol, sol, strålande sol

Vilken dag...den började med att min abnorma trötthet fortsatte..eller egentligen började den med att jag vaknade i soffan över att dotra och mor gick ner från övervåningen..dotra var in en vända..jag rävsov..sedan sa mor att de skulle gå upp och lägga sig igen eftersom klockan bara var halv sju på morgonen..solen sken redan..så jag steg upp från soffan och gick till sängen...

En halvtimme senare vaknar jag att de återigen går ner från övervåningen...dotra är åter in i rummet en vända..sedan hör jag hur hon säger till mor att "Pappa har flyttat sig från soffan"...därefter bakar de bullar...ljuv doft möter mig när jag vaknar igen vid tiotiden...fortfarande trött...

Dotra tycker jag ska gå upp och äta frukost...så jag gör väl det (hunsad av en sexåring..vilken man..)..

Efter frukosten la jag mig på sängen igen och tittade på tv..solen sken vidare...runt 12 åkte jag in till affären..måste handla lite sallad och tomater..och lotter (morbror fyller år..lillebror har gjort det..)..glömde köpa gräddfil dock...misstag...ost fick jag köpa också eftersom mor glömt bort det...vi kan ju inte åka in samtidigt..inte nu när bensinen är så billig...

När jag kommer tillbaks lägger jag mig på soffan igen ett tag...till slut börjar tröttheten släppa lite...jag tittar ut och solen skiner fortfarande...måste hitta på något att göra ute...hmm jag kan flytta den här snöhögen till ett annat ställe..ja, bra idé..sagt och gjort..det är 12 grader varmt ute och jag skottar snö...eftersom det tinar så fort gör jag också små rännor så vattnet ska rinna från gården..efter ett långt tag kommer dotra ut och ska hjälpa till..

Skillnaden är att hon kan vila hur mycket hon vill..sedan när jag vilar gör hon detsamma och säger "Pappa ska vi inte fortsätta skotta nu?"...ibland önskar man att kondomen använts...

Sedan far mor iväg på middag...hon överger mig på självaste påskafton!! Nåja, det blir tacos med dotra...går in i vardagsrummet och tittar på klockan..oh shit..nu måste jag börja med maten..riva ost och sånt...tittar på klockan på min arm...någon kul typ har skruvat fram klockan med en timme..okej, då hinner vi titta på lite hockey iaf..i sista stund passar storebror på att bjuda in sig..

Trots att han hävdar att han ätit precis innan han drog hit sätter han i sig i tre stycken tortilla wraps...otroligt nog tackar han dock nej till efterrätten (jordgubbar med grädde, min mor har fixat) eftersom han måste ha plats med öl också..blev iaf nog mycket köttfärs kvar för en nachotallrik till frukost/lunch imorgon..utan gräddfil...

Imorgon åker dotra hem..ska skjutsa henne redan klockan tio på morgonen...så för första gången någonsin missar hon vår påskmiddag...synd...

Det gör alltså att jag är barnvakt till dotra ikväll (storebrors ord)..så ingen öl för mig..och ikväll var jag sugen på fler än de två öl jag drack efter efterrätten...bara tillfällig formsvacka igår alltså..skönt...den sexuella frustrationen är också närvarande..jag är mig själv igen...

Imorgon är det upplagt för öl...bara det blir samma sköna väder..och jag inte ska åka hem alltför tidigt på måndag..får reda på det imorgon...skotta snö..ta en öl..skotta snö..ta en öl..sko..åh skit i det och ta en öl..

Guds gåva till planeten var vackert idag..rådjuren som står och äter utanför köksfönstret likaså..det kliade i avtryckarfingret..det var så vackert..och det såg så gott ut..rådjurssadel...mmm..nu saknas bara Jessica, 24, så vore livet gott..

"Kwått, kwått, kwått
E gott, gott, gott
I vill int ha nön benu abörr"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback