Vuxenpoäng & tvättstugekrig..

Fasen, idag skrämde jag mig rejält..nej, ingen träning..har ont i halsen..det var middagen som skrämde mig...jag åt utskuren biff (älgkött givetvis)..inget konstigt med det..det är tillbehören som skrämmer mig...till det hade jag vitlöksbröd (köpt)..och..och...sallad!!

Gjorde en sallad på isbergssallad, tomat, gurka, grön & gul paprika..skvätte över lite olivolja (så nu har jag köpt sån också) och pepprade lite..det var urgott, men liksom vart tog pommes fritten vägen...och bea-såsen..ok, jag hade köpt bea-sås, men jag använde den inte..vart är jag på väg??

Börjar bli rädd för mig...det är för mycket nu som inte längre kan ignoreras...förra helgen köpte jag en vitlökspress..det börjar bli lite för många vuxenpoäng nu...spriten som inte är min, men som står i hallen och ölen i kylskåpet som inte heller är min har jag inte rört...till min fabulösa middag drack jag mjölk..ok, kanske inte så mycket vuxenpoäng, men varför dricka alkohol om inte syftet är att bli berusad??

Vad händer härnäst..köper jag matchande träningsoverall med mig själv?? Åker på campingsemester med mig och mig?? Börjar pensionsspara?? Det är inte bra..lite räddas jag av att jag satt (mer låg) i soffan och kollade på OS hela dagen...lyckades stressa till affären mellan ett par grenar..men, ikväll diskade jag..så jag skulle slippa det imorgon på dagen?? Hjälp!! Hilfe!!

Av tvättandet blev det dock inget..det finns två scenarion..antingen bestämde jag mig för vilken tid jag skulle tvätta och glömde sedan skriva upp det på tavlan eller så suddade helt enkelt en granne ut min tid och snodde den själv...det sistnämnda är det roligaste, troligaste och mest konspiratoriska, så jag vidhåller att det var alternativ 2...det såg verkligen ut som om de hade suddat ut ett namn där...stämmer det och det händer igen ska jag starta ett krig på allvar..just for fun..

Det var säkert hon som gnällde på min efterfest häromsistens..nåväl, nu skrev jag upp mig på två tider senare i februari och skrev sedan in dem direkt i almanackan, så vi får se...om det blir fullskaligt krig eller inte...

Blev dock rätt så less då jag inte fick tvätta, så jag skippa städningen..det enda jag gjort är dammat av TV:n...måste ha bra bild under OS...

Tänkte hänga in en skylt här med "stängt under OS" tidigare idag...hade ingen inspiration...fast den kom visst tillbaks...

Läste i tidningen igår att om man vill minska stressen och oron inför ett föredrag eller liknande ska man ha samlag kvällen innan..jaha, tack ytterligare en stresslindring som jag går bet på...Va? Nej, självhjälp duger inte..det blir knappt utslag av det..the real thing är det som gäller...nu håller jag iofs väldigt sällan föredrag och efter den notisen är jag övertygad att om det någon gång händer kommer jag att vara som ett darrande asplöv...

Grannen över gården har haft tjejmiddag..var lite orolig ett tag..hon hade dragit upp rullgardinen höll på och sno runt...städa lite och så...sedan sminkade hon sig..shit, hon har en dejt, men lyckligtvis var det bara kompisar (ja,om hon nu inte är Tiina då..)...de har gått ut nu...skönt att hon har kompisar...

"Hjärter dam vänder blad för en ny eskapad
Hon har börjat på en ny roman"


Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback